Ακόμη μια εταιρεία φαίνεται να πειραματίζεται με τη λεγόμενη εικονική μονάδα ηλεκτρισμού. Ο λόγος αυτή τη φορά για την Audi, η οποία με παρόμοιο τρόπο με τη Nissan θέλει να συνδέσει τα ηλεκτρικά οχήματα με το δίκτυο ηλεκτρισμού.
Στόχος είναι να μπορέσει να ελέγξει ασύρματα τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων ή των υβριδικών plug-in, ώστε να μπορούν να απορροφούν τον ηλεκτρισμό που περισσεύει από το δίκτυο στις ώρες χαμηλής ζήτησης και να τον αποδεσμεύουν σε ώρες υψηλής ζήτησης.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η Audi πειραματίζεται μαζί με τη startup Ampard στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος «Δίκτυο Έξυπνης Ενέργειας Audi» (Audi Smart Energy Network).
Η πιλοτική δοκιμή περιλαμβάνει νοικοκυριά στις πόλεις Ingolstadt της Γερμανίας και Ampard στη Ζυρίχη της Ελβετίας. Τα νοικοκυριά αυτά διαθέτουν ηλιακούς συλλέκτες, σταθερές μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας και σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όλα αυτά αλληλεπιδρούν με το δίκτυο μέσω λογισμικού που παρέχεται από την Ampard.
Σε συνθήκες κανονικής χρήσης, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας μειώνεται και ρέει απρόβλεπτα, ασκώντας ιδιαίτερη πίεση στην όλη υποδομή. Με την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας που πλεονάζει σε συστοιχίες μπαταριών και την αποδέσμευσή της όταν η ζήτηση είναι αυξημένη, οι υποστηρικτές της αποθήκευσης ενέργειας πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας θα καταφέρουν να επιτύχουν την επιθυμητή ισορροπία.
Σύμφωνα με την Audi, το πείραμα αφορά στην διερεύνηση διαφορετικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων εκτός από την πώληση αυτοκινήτων. Την ίδια ιδέα διερευνά και η Nissan με στόλο ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιαπωνία.
Να σημειωθεί ότι τα συστήματα αυτά απαιτούν τα αυτοκίνητα να φέρουν ειδικό εξοπλισμό προκειμένου να μπορέσουν να αποδεσμεύσουν την ενέργεια στο δίκτυο, τον οποίο τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται αυτή τη στιγμή δεν διαθέτουν.