Close

Η ανακύκλωση μετάλλων μπαταριών θα μπορούσε να προμηθεύει το 25% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2030

Η ανακύκλωση θα μπορούσε να επιτρέψει στην Ευρώπη να μειώσει την εξάρτησή της από τις εισαγωγές ορυκτών μπαταριών ηλεκτρικών κατά έως και ένα τέταρτο μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Σύμφωνα με την έρευνα της Transport & Environment  τα υλικά από μπαταρίες στο τέλος του κύκλου ζωής τους έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν έως και 2,4 εκατομμύρια ηλεκτρικά τοπικά το 2030. Ωστόσο, η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν αυτό το δυναμικό εάν δεν εξασφαλίσουν έργα ανακύκλωσης που κινδυνεύουν να ακυρωθούν, ανέφερε η T&E.

Η ανακύκλωση χρησιμοποιημένων κυψελών και σκραπ παραγωγής θα μπορούσε να παρέχει το 14% του λιθίου, το 16% του νικελίου, το 17% του μαγγανίου και το ένα τέταρτο (25%) του κοβαλτίου που θα χρειαστεί η Ευρώπη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030, διαπιστώνει η μελέτη. Αυτά θα μπορούσαν στη συνέχεια να αυξηθούν δραματικά και η περιοχή έχει τη δυνατότητα να είναι σχεδόν αυτάρκης σε κοβάλτιο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2040.

anakiklosi mpatarion

Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια για οχήματα και αλυσίδες εφοδιασμού μετακίνησης στην T&E, δήλωσε: «Εάν η Ευρώπη υλοποιήσει τα σχέδιά της για ανακύκλωση, μπορεί να μειώσει την εξάρτησή της από εισαγόμενα κρίσιμα μέταλλα. Οι αναμενόμενοι όγκοι τοπικά ανακτώμενων υλικών μπορούν να επιτρέψουν στην Ευρώπη να κατασκευάσει εκατομμύρια καθαρά ηλεκτρικά οχήματα τοπικά».

Η ανάκτηση υλικών μπαταρίας θα αντικαταστήσει επίσης την ανάγκη για πρωτογενή μεταλλεύματα. Η έρευνα διαπιστώνει ότι η ανακύκλωση ορυκτών EV στην Ευρώπη θα μπορούσε να αποφύγει την ανάγκη κατασκευής 12 νέων ορυχείων παγκοσμίως έως το 2040: τέσσερα για λίθιο, τρία για νικέλιο, τέσσερα για κοβάλτιο και ένα για μαγγάνιο. Αυτό θα μειώσει επίσης τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στο νερό, το έδαφος και τη βιοποικιλότητα από αυτά τα ορυχεία.

Εκτός από τη μείωση τόσο της εξόρυξης όσο και των εισαγωγών πρώτων υλών, η ανακύκλωση στην Ευρώπη θα μπορούσε να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της προμήθειας λιθίου κατά σχεδόν ένα πέμπτο (19%) σε σύγκριση με την εξόρυξή του στην Αυστραλία και τη διύλισή του στην Κίνα. Αυτό οφείλεται στο καθαρότερο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης. Αλλά για να αποκομίσει τα οικονομικά οφέλη και τα οφέλη βιωσιμότητας, η Ευρώπη πρέπει να κλιμακώσει τη βιομηχανία ανακύκλωσης. Σχεδόν το ήμισυ της ικανότητας ανακύκλωσης που έχει ανακοινωθεί για την περιοχή βρίσκεται σε αναμονή ή είναι αβέβαιο να προχωρήσει, σύμφωνα με την έκθεση.

Η T&E κάλεσε την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο να δώσουν επειγόντως προτεραιότητα στην υποστήριξη της ανακύκλωσης σε όλες τις πολιτικές και τα χρηματοδοτικά τους προγράμματα. Η επερχόμενη πρόταση της ΕΕ για έναν νόμο περί κυκλικής οικονομίας θα πρέπει να υποστηρίξει την κλιμάκωση των τοπικών εργοστασίων ανακύκλωσης, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις εξαγωγές απορριμμάτων μπαταριών και απλοποιώντας την αποστολή υλικών μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους στην Ευρώπη.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top