Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού αυξάνουν το κόστος επισκευής

Κατά 32% αυξήθηκε το κόστος συντήρησης των αυτοκινήτων την τελευταία τριετία στη Μεγάλη Βρετανία, με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) να συμβάλουν καταλυτικά σε αυτό.

Volvo advanced driver assistance system

Η Thatcham Research, η οποία εξειδικεύεται στην τεχνολογία έξυπνης οδήγησης, έχει ήδη σχηματίσει μια ομάδα εργασίας με τις κατασκευάστριες αυτοκινήτων, προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του αυξημένου κόστους επισκευής που «προκαλούν» τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Σύμφωνα με τον CEO της Thatcham, Andrew Miller, μπορεί τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού να μην ευθύνονται για τη συνολική αύξηση στα κόστη επισκευής, αποτελούν όμως έναν μεγάλο παράγοντα επειδή χρειάζονται ειδικό εξοπλισμό κι επιπλέον εκπαίδευση.

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα και η επισκευή των αισθητήρων, των καμερών και των αυτοματοποιημένων οχημάτων σημαίνει ότι το πρόβλημα θα συνεχίσει να μεγαλώνει».

Την άποψη ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού έχουν αρχίσει να συμβάλλουν στο κόστος επισκευής των νέων οχημάτων ενστερνίζεται και ο John Pryor, Πρόεδρος της Ένωσης Διαχειριστών Στόλων AFCO. Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία, φαίνεται να υπάρχει αύξηση στα κόστη των στόλων αλλά και στην αύξηση του χρόνου που τα οχήματα παραμένουν ανενεργά λόγω της αναμονής για την επισκευή τους.

Ο J. Pryor ανέφερε: «Υπάρχουν οχήματα που παραμένουν εκτός δρόμων για περισσότερο χρόνο λόγω της πολυπλοκότητας ή της μη διαθεσιμότητας ανταλλακτικών».

Για παράδειγμα, η επισκευή των παρμπρίζ των οχημάτων που διαθέτουν συστήματα υποβοήθησης οδηγού έχει αυξηθεί, καθώς μπορεί να μην υπάρχει διαθεσιμότητα των κατάλληλων αισθητήρων ή του ανάλογου τζαμιού, ενώ κάθε φορά μετά την επισκευή, θα πρέπει να επαναρρυθμιστούν, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι οι αισθητήρες και οι κάμερες δουλεύουν σωστά.

Ωστόσο, ο Andrew Miller δεν θεωρεί ότι οι διαχειριστές των στόλων δεν θα πρέπει να υιοθετούν την τεχνολογία υποβοήθησης. Ο ίδιος αναφέρει ότι μια λύση θα μπορούσε να είναι να συμφωνηθεί η μείωση του κόστους επισκευής και των ανταλλακτικών. Έτσι θα υπάρξει σταθεροποίηση του αυξημένου κόστους.

Μάλιστα, όπως αναφέρει, μόνο το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, μπορεί να βοηθήσει μέχρι και 40% στη μείωση της συχνότητας μετωπικών και οπίσθιων συγκρούσεων. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι τα πλεονεκτήματα από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι αρκετά σημαντικότερα από τα μειονεκτήματα, αλλά γνωρίζουν το πρόβλημα και χρειάζεται να βρεθεί μια λύση. Για παράδειγμα, κάποιες ασφαλιστικές, προσφέρουν έκπτωση σε στόλους με οχήματα που διαθέτουν τεχνολογία φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.

Τέλος, ο Miller πρόσθεσε ότι οι περισσότερες εταιρείες, όταν επιλέγουν τα οχήματα για τους στόλους τους δεν σκέφτονται αυτά τα κόστη και προκύπτουν στην ουσία σαν απροσδόκητα ή κρυμμένα.

Πηγή