Οι χαμηλές πωλήσεις του μοναδικού ηλεκτρικού οχήματος της Mercedes-Benz, της ηλεκτρικής B-class, είχαν σαν αποτέλεσμα την ανακοίνωση της διακοπής παραγωγής του μοντέλου σταδιακά από το 3ο τρίμηνο του έτους.
Η εταιρία θα επικεντρωθεί στη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων με την ονομασία EQ, με φιλοδοξίες να κατασκευάσει 10 μοντέλα της νέας γενιάς μέχρι το 2025 επενδύοντας 11 δισεκατομμύρια Αμερικάνικα δολάρια.
Η εξέλιξη αυτή προκαλεί εντύπωση μιας και η Γερμανική φίρμα πρόσφατα ασχολήθηκε ενεργά με την ηλεκτροκίνηση, με την συμμμετοχή της στην Formula E, αυξάνοντας την παραγωγή μπαταριών στα εργοστάσια της και ανακοινώνοντας τα σχέδια της για τα νέα μοντέλα της σειράς EQ.
Βέβαια οι πωλήσεις της ηλεκτρικής B-class ήταν αναιμικές με μόλις 3.651 μονάδες από το Δεκέμβριο του 2013.
Το μοντέλο B-class EV ήταν αρχικά συνεργασία της Μercedes με την Tesla, καθώς η Mercedes ήταν μεγάλος επενδυτής στην Tesla, αν και μετά πούλησε το μερίδιο συμμετοχής της. Επίσης είχε σημαντικά προβλήματα ανακλήσεων με βασικό πρόβλημα στο σύστημα οδήγησης από την Tesla, οποίο δεν μπορούσε να λυθεί με over-the-air (OTA) αναβάθμιση του software.
Το πιο μεγάλο πρόβλημα ήταν ότι στην ουσία η ίδια η Mercedes δεν προσπάθησε ιδιαίτερα να πουλήσει το μοντέλο. Και τώρα με την αναμενόμενη διακοπή παραγωγής της ηλεκτρικής B-class δεν θα έχει σύντομα κανένα ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής.
Η εταιρία αν και δίνει έμφαση στη μελλοντική εξέλιξη της νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων EQ ανακοίνωσε ωστόσο ότι όλη η σειρά smart στην Βόρειο Αμερική θα αφορά μόνο ηλεκτρικά οχήματα εως το τέλος του 2017.
Θα μπορούσαν να λυθούν προβλήματα με αναβάθμιση λογισμικού με μόνιμη σύνδεση (over the air updates) αλλά τα αυτοκίνητα της Mercedes και Daimler (Smart ED) δεν διαθέτουν μόνιμη σύνδεση.