Η Waymo δημοσίευσε νέα έρευνα που αναφέρει ότι τα ρομποτικά της οχήματα χωρίς οδηγό μειώνουν τις συγκρούσεις πεζών και ποδηλατών κατά 82%-92% και τα ατυχήματα που συνεπάγονται τραυματισμό κατά 96%, σε σύγκριση με τον μέσο οδηγό.
Η Waymo λειτουργεί τα αυτόνομα, χωρίς οδηγό ρομποτικά ταξί Επιπέδου 4 εδώ και αρκετά χρόνια και συνεχίζει να τα επεκτείνει σε περισσότερες περιοχές στις ΗΠΑ. Λειτουργούν στο Φοίνιξ από το 2019 με κάποια δυναμικότητα και εισήλθαν στο Σαν Φρανσίσκο το 2022, στο Λος Άντζελες το 2023 και στο Ώστιν του Τέξας το 2024, ενώ μόλις ξεκίνησαν τις δοκιμές στην Ατλάντα της Τζόρτζια.
Σε αυτό το διάστημα, η εταιρεία έχει συμπληρώσει 56,7 εκατομμύρια μίλια λειτουργίας, επιτρέποντάς της να έχει ένα αρκετά μεγάλο δείγμα για να αρχίσει να κατανοεί πώς οι οδηγικές της δυνατότητες συγκρίνονται με τον συνολικό στόλο οχημάτων.
Σήμερα δημοσίευσε μια ερευνητική εργασία, υποδηλώνοντας ότι τα οχήματά της είναι πράγματι πολύ ασφαλέστερα, ειδικά όταν πρόκειται για «ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου» όπως πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές.
Η Waymo δημοσίευσε έναν πίνακα που δείχνει τον συνολικό αριθμό περιστατικών που είχε σε κάθε τοποθεσία, συμπεριλαμβανομένων όχι μόνο των ατυχημάτων με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, αλλά και των ατυχημάτων μεταξύ οχημάτων.
Ωστόσο, στο δελτίο Tύπου της, τόνισε συγκεκριμένα τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, δείχνοντας ότι το ρομποτικό ταξί της Waymo είχε μείωση 92% στα ατυχήματα που αφορούσαν τραυματισμούς πεζών και 82% τόσο ποδηλάτες όσο και μοτοσικλετιστές. Αυτό αυξάνεται σε μείωση 96% στους τραυματισμούς σε διασταυρώσεις, οι οποίες είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα μέρη του δρόμου, και 85% μείωση στα ατυχήματα με «ύποπτους σοβαρούς τραυματισμούς» ή χειρότερα.
Λόγω του μεγάλου αριθμού μιλίων που μελετήθηκαν, τα αποτελέσματα για ορισμένα συγκεκριμένα περιβάλλοντα και τύπους ατυχημάτων είναι στατιστικά σημαντικά, αλλά ορισμένα από τα άλλα αποτελέσματα της Waymo δεν είναι – επειδή ορισμένα από αυτά τα είδη ατυχημάτων είναι εξαιρετικά σπάνια. Επομένως, θα προκύψει περισσότερη έρευνα καθώς θα συσσωρεύονται περισσότερα μίλια.
Μαζί με την ανάρτηση στο ιστολόγιό της, η Waymo δημοσίευσε ένα σύντομο βίντεο με μερικά παραδείγματα αποφευχθέντων ατυχημάτων με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου:
Τα αποτελέσματα της Waymo δείχνουν μια ιδιαίτερα έντονη διαφορά, δεδομένου ότι οι τραυματισμοί πεζών βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 40 ετών στην Αμερική. Μέχρι περίπου το 2012, η τάση για τραυματισμούς και θανάτους πεζών ήταν καθοδική, δείχνοντας ότι οι δρόμοι και τα αυτοκίνητα γίνονταν ασφαλέστερα για τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.
Αλλά τα τελευταία 13 χρόνια, οι θάνατοι πεζών έχουν αυξηθεί ραγδαία, τόσο λόγω της αφηρημένης οδήγησης όσο και λόγω πολύ μεγαλύτερων οχημάτων.
Η έρευνα της Waymo έγινε δεκτή για δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό Traffic Injury Prevention.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.