Έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από την ανακοίνωση της ίδρυσης του Waymo One. Όσοι δεν γνωρίζουν, πρόκειται για την υπηρεσία μεταφορών με αυτόνομα οχήματα της Waymo, θυγατρικής της Google. Χωρίς αμφιβολία, η εταιρεία είναι ο πρωτοπόρος στον χώρο της αυτόνομης οδήγησης.
Παρά το γεγονός πως το Waymo One βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, αυτό δεν σημαίνει πως η υιοθέτηση του γίνεται με ταχείς ρυθμούς από τον κόσμο. Στην πραγματικότητα ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Προς το παρόν, η Waymo περιορίζει την χρήση της υπηρεσίας μόνο σε πολίτες που είχαν προηγουμένως συμμετάσχει στα προγράμματα δοκιμών, κάτι που καθυστερεί την “γνωριμία” με το ευρύ κοινό. Επιπρόσθετα, όλα τα αυτόνομα οχήματα θα έχουν έναν εφεδρικό οδηγό για τις περιπτώσεις που κάτι δεν κυλήσει ομαλά. Μπορεί αυτό να μην είναι ένα μειονέκτημα, όμως η Waymo είχε υποσχεθεί αρχικά πως τα μοντέλα θα ήταν πλήρως αυτόνομα.
Ακόμα και αν βάλουμε στην άκρη τους προαναφερθέντες παράγοντες, υπάρχει ένας ακόμα (ίσως ο πιο σημαντικός) που καθιστά την υπηρεσία μη-δημοφιλή. Πρόκειται για τις μικρές δυσλειτουργίες των αυτόνομων οχημάτων. Τα συστήματα που εκείνα ενσωματώνουν είναι τελευταίας γενιάς, όμως ακόμα δεν είναι σε θέση να χειριστούν την πλοήγηση του οχήματος τέλεια. Για παράδειγμα, τα οχήματα ενδέχεται να σταματούν απότομα σε μερικά φανάρια ή πινακίδες STOP, να παίρνουν απότομα στροφές, να κάνουν ελιγμούς τελευταίας στιγμής και γενικά να πραγματοποιούν – όχι και τόσο ευχάριστα – δρομολόγια για τους επιβαίνοντες.
Εν κατακλείδι, η υπηρεσία Waymo One υιοθετείται με αργούς ρυθμούς, αλλά για αυτό υπάρχουν αρκετοί λόγοι. Ίσως η τεχνολογία να μην είναι ακόμα έτοιμη για μια ομαλή μετάβαση σε αυτόνομα οχήματα ως μέσα μαζικής μεταφοράς. Μπορεί τα συστήματα αυτονομίας που θα παρουσιαστούν στους επόμενους μήνες να λύσουν κάποια ζητήματα που παρατηρούμε στα οχήματα της Waymo και η κατάσταση να αλλάξει. Ποιος ξέρει, ενδεχομένως το 2019 να αποβεί καλύτερο για την μεγαλύτερη τεχνολογική επανάσταση της δεκαετίας…!