H Volvo δοκιμάζει αυτόνομο φορτηγό 1300 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης, στα ορυχεία του Kristineberg στη βόρεια Σουηδία. Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή οχήματος χωρίς οδηγό κάτω από τη γη και μέρος του project για την ανάπτυξη μηχανημάτων που θα βελτιώσουν την παραγωγικότητα και θα αυξήσουν την ασφάλεια.
Το αυτόνομο φορτηγό καλύπτει μια απόσταση 7 χιλιομέτρων κινούμενο σε στενά τούνελ μέσα στα ορυχεία. Στο εντυπωσιακό βίντεο που δώθηκε στη δημοσιότητα, ο Torbjörn Holmström στέλεχος της εταιρείας, δεν διστάζει να σταθεί μπροστά στο φορτηγό καθώς αυτό τον πλησιάζει, δείχνοντας εμπιστοσύνη στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της Volvo.
Πρόκειται για ένα μοντέλο Volvo FMX ειδικά εξοπλισμένο με διάφορους αισθητήρες και ραντάρ τα οποία ελέγχουν συνεχώς τον περιβάλλοντα χώρο για να αποφεύγει σταθερά αλλά και κινούμενα αντικείμενα. Ταυτόχρονα ένα ειδικό σύστημα καταγράφει δεδομένα βελτιώνοντας τη διαδρομή και την κατανάλωση καυσίμων. Δείτε τα βίντεο της Volvo.
Εχω ένα ερώτημα στο οποίο δεν βρίσκω την απάντηση ψάχνοντας στο διαδίκτυο. Η ερώτηση είναι εάν τα διαθέσιμα σήμερα στην Ελλάδα αυτοκίνητα με (ημι)αυτόνομη οδήγηση, όπως π.χ. Mercedes E-class, λειτουργούν αποτελεσματικά ως αυτόνομα ΚΑΙ μέσα στα τουνελ. Και αυτό το ρωτάω επειδή φαντάζομαι ότι το GPS δεν λειτουργεί εκεί μέσα…εκτός εάν κάνω λάθος.
Nick Gatopoulos, Περισσότερο σημαντικό από το GPS είναι να υπάρχει σωστή και ευκρινής διαγράμμιση στον δρόμο όπου κινείται ένα αυτόνομο ή ημι-αυτόνομο όχημα.