Close

Volkswagen: Γιατί τα αμιγώς ηλεκτρικά ID.3 και ID.4 έχουν ταμπούρα στον πίσω άξονα;

Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4

Η Volkswagen επέλεξε τη χρήση ταμπούρων στους πίσω τροχούς των ID.3 και ID.4 προκαλώντας εύλογα απορίες. Υπάρχει όμως εξήγηση γι’ αυτό.

Τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen που πατούν πάνω στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα MEB (Modular Electric Drive Toolkit) της μάρκας, το ID.3 και το ID.4 ξεκίνησαν εσχάτως την εμπορική τους πορεία με τα πρώτα δείγματα, ειδικά για το ID.3 που βρίσκεται περισσότερο καιρό στην αγορά, να είναι εντυπωσιακά.

Και τα δύο εφοδιάζονται με νέες τεχνολογίες και προηγμένα συστήματα ασφάλειας και διεκδικούν σημαντικό μερίδιο αγοράς. Υπάρχει ωστόσο ένα στοιχείο που ενσωματώνεται και στα δυο ηλεκτρικά μοντέλα και η παρουσία του οποίου προκαλεί απορία.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4

Ο λόγος για την επιλογή της Volkswagen να τοποθετήσει ταμπούρα, αντί για δισκόφρενα, στους τροχούς του πίσω άξονα. Η εφαρμογή μιας λύσης που τείνει να εξαφανιστεί σε δυο καινούργια οχήματα τελευταίας τεχνολογίας με τιμές μάλιστα που κυμαίνονται από 39.800 ευρώ έως 55.900 ευρώ χωρίς να υπολογίζεται όφελος επιδότησης, προκαλεί εντύπωση.

Η εξήγηση που έδωσαν από την εταιρεία στο Autonomous.gr είναι πως η λύση των ταμπούρων προτιμήθηκε με γνώμονα τη συνδυαστική πέδηση των κλασσικών φρένων με την ανάκτηση ενέργειας από τον κινητήρα (αναγεννητική πέδηση). Σε αυτές τις περιπτώσεις οι απαιτήσεις, είναι πιο μικρές για τα παραδοσιακά συστήματα φρένων (δίσκοι ή ταμπούρα), με τον ηλεκτρικό κινητήρα να παίζει πλέον καθοριστικό ρόλο στην πέδηση.

Εκπρόσωπος της VW μιλώντας στην ιστοσελίδα The Drive ανέφερε επίσης πως τα ταμπούρα προσφέρουν καλύτερη απόδοση συγκριτικά με τους δίσκους και αντιδρούν καλύτερα μετά από μεγάλη περίοδο αχρηστίας τους λόγω της αναγεννητικής πέδησης.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 1ST Max
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top