Η Volkswagen φαίνεται πως γνωρίζει ότι ένα μεγάλο μέρος της πελατειακής της βάσης προτιμά να έχει περισσότερα κουμπιά από οθόνες στο αυτοκίνητό του.
Ο Ralf Brandstätter, επικεφαλής της εταιρείας στην Κίνα, εξήγησε ότι οι πελάτες στην Ευρώπη τείνουν να προτιμούν «τα απτικά χειριστήρια, τη μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα και τη δυναμική οδήγησης».
Αντιθέτως, στην Κίνα, οι αγοραστές δίνουν προτεραιότητα στα «συνδεδεμένα οχήματα με την τεχνητή νοημοσύνη, με απρόσκοπτο φωνητικό έλεγχο και έξυπνα πιλοτήρια».
Παρόλο που ο Brandstätter συνέκρινε τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και την Κίνα, τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης της VW έχουν επίσης εγκαταλείψει σε μεγάλο βαθμό τα φυσικά κουμπιά και χειριστήρια. Το τελευταίο, αποκλειστικά για wagon Passat είναι ένα σαφές παράδειγμα του πώς οι οθόνες τύπου tablet έχουν καταλάβει τα ταμπλό τα τελευταία χρόνια. Το ηλεκτρικό wagon ID.7 Tourer παρόμοιου μεγέθους διατηρεί επίσης τα σκληρά κουμπιά στο ελάχιστο.
Έχουμε ήδη δει διστακτικά βήματα από την αυτοκινητοβιομηχανία, με τα Golf GTI και R να επαναφέρουν πραγματικά κουμπιά στο τιμόνι. Επιπλέον, τα μελλοντικά μοντέλα θα περιλαμβάνουν απτικά χειριστήρια για λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνά. Νωρίτερα φέτος, ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας παραδέχτηκε ότι η χρήση οθόνης ήταν λάθος.
Ο Andreas Mindt είπε χαρακτηριστικά:
«Από το ID.2all και μετά, θα έχουμε φυσικά κουμπιά για τις πέντε πιο σημαντικές λειτουργίες — την ένταση του ήχου, τη θέρμανση σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου, τους ανεμιστήρες και το αλάρμ — κάτω από την οθόνη. Θα υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο που θα κατασκευάζουμε από εδώ και στο εξής. Δεν θα ξανακάνουμε ποτέ αυτό το λάθος. Στο τιμόνι, θα έχουμε φυσικά κουμπιά. Δεν χρειάζεται πλέον να μαντεύουμε. Υπάρχει ανατροφοδότηση, είναι πραγματική και ο κόσμος το λατρεύει αυτό. Ειλικρινά, είναι αυτοκίνητο. Δεν είναι τηλέφωνο.»
Δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα με το σήμα της VW συνδυάζονται πάντα με άλλα προϊόντα του Ομίλου για την κατανομή του κόστους, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα μελλοντικά μοντέλα της Skoda, της SEAT, της Cupra και των υπόλοιπων εταιρειών να επιστρέψουν επίσης σε κανονικά ταμπλό. Η συμπερίληψη περισσότερων ξεχωριστών χειριστηρίων αναμφίβολα θα αυξήσει το κόστος παραγωγής, το οποίο, λογικά, θα μετακυλιστεί στους αγοραστές.
Επιστρέφοντας στη δήλωση του Brandstätter, επεσήμανε ότι η μέση ηλικία ενός αγοραστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη είναι τα 56 έτη, ενώ στην Κίνα είναι κάτω των 35 ετών. Η ανάρτησή του στο LinkedIn θίγει το ερώτημα γιατί τα αυτοκίνητα που αναπτύσσονται από τον όμιλο VW στην Κίνα δεν πωλούνται στην Ευρώπη. Όλα εξαρτώνται από διαφορετικούς κανονισμούς, κόστος και προτιμήσεις πελατών.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.