Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schäfer, επιβεβαίωσε τα σχέδια της εταιρείας να αναπτύξει μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών hot-hatch, συμπεριλαμβανομένου ενός ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού Golf GTI που θα παραμείνει πιστό στο εμβληματικό του όνομα, με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Μετά από μήνες εικασιών, ο Schäfer λέει ότι μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση hot-hatch του Golf επόμενης γενιάς της εταιρείας πρόκειται, στην πραγματικότητα, να κυκλοφορήσει σύντομα. Επιπλέον, ο Schäfer δήλωσε στο βρετανικό Auto Express ότι «θα είναι ένα αυτοκίνητο-τέρας».
Όσο για το νέο Golf GTI, λέει ότι είναι μόνο η αρχή. «Θα φέρουμε μια ολόκληρη ομάδα GTI, ξεκινώντας με το ID.2 GTI, το οποίο είναι το πρώτο που θα κυκλοφορήσει ηλεκτρικά», είπε ο Schäfer στον Phil McNamara. «Όταν ξεκινήσαμε αυτό το ταξίδι, [είπαμε] στις ομάδες ανάπτυξης, “πρέπει να είμαστε περήφανοι για το GTI του μέλλοντος” και η ομάδα το αναλαμβάνει αυτό».
Ο πλησιέστερος συγγγενής του επερχόμενου ηλεκτρικού Golf GTI είναι πιθανό να είναι το ID.3 GTX, το οποίο διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 321 ίππων που στέλνει ισχύ στους πίσω τροχούς. Υποθέτοντας παρόμοια ισχύ, αυτό θα έδινε στο επερχόμενο FWD GTI 80 ίππους περισσότερους από το σημερινό GTI 2.0L με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ένα τέτοιο σύστημα είχε αναφερθεί το 2023, όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το concept ID.GTI που βασιζόταν στο ID.2:
Ο τρόπος με τον οποίο το πρώτο ηλεκτρικό GTI απελευθερώνει τις δυναμικές του δυνατότητες είναι νέος και συναρπαστικός. Οι κόσμοι του ηλεκτρικού ID. GTI Concept και του υπερτροφοδοτούμενου Golf GTI συναντώνται όσον αφορά τη μετάδοση της ισχύος στους μπροστινούς τροχούς. Χρησιμοποιείται ένα μπλοκέ διαφορικό στον μπροστινό άξονα – ηλεκτρονικά ελεγχόμενο από ένα Vehicle Dynamics Manager – όπως ακριβώς και η τρέχουσα γενιά του GTI. Τα Golf GTI και Golf GTI Clubsport ήταν τα πρώτα μοντέλα της Volkswagen με αυτό το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Με το ID. GTI Concept, ένα ηλεκτρικό Volkswagen διαθέτει πλέον αυτό το έξυπνο σύστημα για πρώτη φορά.
«Έχουμε οδηγήσει μερικά πρωτότυπα με τη νέα ρύθμιση και είναι εκπληκτικά», είπε ο Schäfer. «Τι γίνεται με τον ήχο; Τι γίνεται με τη συνολική αίσθηση, τον χειρισμό και ούτω καθεξής. Μπορεί να γίνει.»
Αναμένεται το ηλεκτρικό Golf GTI να κυκλοφορήσει κάποια στιγμή το 2026 με μια αρκετά λογική τιμή και με μια λιγότερο προσιτή έκδοση Golf R με τετρακίνηση, ενώ ένα μικρότερο μοντέλο GTI βασισμένο στο ID.1 θα ακολουθήσει ένα χρόνο αργότερα.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.