Η Volkswagen φαίνεται πως αφήνει πίσω της τη μανία του μινιμαλιστικού σχεδιασμού και επιστρέφει σε μια πιο παραδοσιακή – και, όπως ισχυρίζεται, πρακτική – προσέγγιση: τις γνωστές εξωτερικές χειρολαβές θυρών.
Σε αντίθεση με την πλειοψηφία των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν υιοθετήσει εντοιχισμένες, ηλεκτρονικές λαβές, ο γερμανικός κολοσσός αποφάσισε να επανέλθει σε μια λύση πιο κοντά στην καθημερινή ευχρηστία.
Οι εντοιχισμένες χειρολαβές εμφανίστηκαν στα περισσότερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα τελευταία χρόνια. Το πλεονέκτημά τους; Μικρότερη αντίσταση στον αέρα, ελαφρώς βελτιωμένη αυτονομία και ένα πιο «καθαρό», μοντέρνο αισθητικά προφίλ.
Ωστόσο, η Volkswagen θεωρεί ότι αυτός ο τύπος σχεδιασμού δεν είναι ιδανικός για όλους τους οδηγούς. Ο CEO της εταιρείας, Thomas Schäfer, δήλωσε ξεκάθαρα:
«Οι πελάτες εκτιμούν την απλότητα και την εξοικείωση. Οι εντοιχισμένες λαβές είναι εντυπωσιακές, αλλά συχνά δυσλειτουργικές – οι κλασικές λαβές απλώς δουλεύουν καλύτερα.»
Η απόφαση αυτή δεν στηρίζεται μόνο στη νοσταλγία. Υπάρχουν και πρακτικοί λόγοι:
Δυσκολία σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης: Οι πρώτοι διασώστες συχνά δυσκολεύονται να ανοίξουν πόρτες με ενσωματωμένες ή ηλεκτρονικές λαβές μετά από ατύχημα.
Πιθανές ηλεκτρονικές βλάβες: Σε περίπτωση σοβαρής ζημιάς, η λειτουργία των ηλεκτρονικών μηχανισμών μπορεί να αποτύχει.
Αδυναμία χρήσης από μη εξοικειωμένους επιβάτες: Παιδιά ή ηλικιωμένοι μπορεί να δυσκολευτούν να τις χρησιμοποιήσουν.
Προβλήματα σε χαμηλές θερμοκρασίες: Πολλοί αναφέρουν ότι οι εντοιχισμένες λαβές παγώνουν και «κολλάνε» το χειμώνα.
Μάλιστα, η Κίνα – κορυφαία χώρα στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων – εξετάζει ακόμα και το ενδεχόμενο να τις απαγορεύσει, γεγονός που θα μπορούσε να αλλάξει τις τάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Volkswagen υιοθετεί μια πιο ισορροπημένη φιλοσοφία: θέλει τα αυτοκίνητά της να προσφέρουν καινοτομία, αλλά χωρίς να θυσιάζουν την πρακτικότητα και την ασφάλεια. Το ID. Every1, ένα από τα concept μοντέλα της, αρχικά είχε εντοιχισμένες λαβές, αλλά μετά τα σχόλια των καταναλωτών, η εταιρεία άλλαξε κατεύθυνση και επανέφερε τις κλασικές.
Ενώ πολλές εταιρείες κυνηγούν την τεχνολογική υπεροχή με «έξυπνα» χαρακτηριστικά, η Volkswagen δείχνει πως μερικές φορές η επιστροφή στα βασικά είναι η πιο σοφή επιλογή. Η άποψη της εταιρείας είναι απλή: ένα καλό αυτοκίνητο πρέπει να είναι άνετο, λειτουργικό και εύκολο στη χρήση στην καθημερινότητα – και οι παραδοσιακές λαβές είναι ακριβώς αυτό.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.