Volkswagen: Συνεργασία με την CATL για ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα

Η πιθανολογούμενη συνεργασία της Volkswagen με την CATL (Contemporary Amperex Technology Company Ltd.), την τρίτη μεγαλύτερη εταιρία μπαταριών στον κόσμο τονίζει το στρατηγικό όραμα της Γερμανικής εταιρίας για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

CATL

Στις συνολικές παραδόσεις μπαταριών, η CATL κατατάσσεται πίσω μόνο από τις εταιρείες Panasonic και BYD, την κινεζική εταιρεία που κατασκευάζει και τα δύο κελιά (μπαταριών) και τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούν.

Η Volkswagen βρίσκεται στη διαδικασία επιλογής ενός ή περισσοτέρων συμμάχων για την προμήθεια μπαταριών για τα ηλεκτρικά της μοντέλα στο μέλλον και η Κίνα είναι ύψιστης σημασίας.

Πολλές από τις εταιρείες μπαταρίας της χώρας είναι πρόθυμες να εξασφαλίσουν την επιχειρηματική δραστηριότητα της Volkswagen και οι λόγοι δεν είναι αμελητέτοι καθώς η αξία της σύμβασης μπορεί να ανέλθει συνολικά σε 60 δισεκατομμύρια δολάρια στο μέλλον, σύμφωνα με την πηγή Caixin.

Συγκεκριμένα, η επιλεγμένη εταιρεία θα προμηθεύσει μπαταρίες για πολλά οχήματα της Volkswagen που κατασκευάζονται στην πλατφόρμα MEB, την αποκλειστική αρχιτεκτονική ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων του τεράστιου αυτοκινητοβιομηχανικού κολοσού.

Η ανάθεση της δραστηριότητας σε μια κινεζική εταιρεία θα ενισχύσει περαιτέρω τη χώρα ως νόμιμο αντίπαλο σε εταιρείες της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.

Η Κίνα σχεδιάζει να κατασκευάσει πολλά εργοστάσια συσσωρευτών, τα οποία συχνά περιγράφονται ως πολλές επιχειρήσεις gigafactories (1 gigawatt-ώρα είναι ίση με 1 εκατομμύριο κιλοβατώρες). Η συνολική αξία της βιομηχανίας μπαταριών θα ξεπεράσει πιθανώς τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια στο εγγύς μέλλον και η Κίνα έχει από καιρό ως επίσημη πολιτική να γίνει το παγκόσμιο κεφάλαιο παραγωγής μπαταριών.

Το 2016, άρχισε να αποκλείει τις ξένες εταιρείες από τον κατάλογο των προμηθευτών μπαταριών με άδεια, μεταξύ των οποίων οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να επιλέξουν να πληρούν τις προϋποθέσεις για προγράμματα επιδότησης νέων ενεργειακών οχημάτων.

Η Κίνα ανακοίνωσε επίσης τους επιθετικούς κανόνες ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα, ο οποίος θα τεθεί σε εφαρμογή αξιοσημείωτα σύντομα, το 2019. Αυτές οι ποσοστώσεις παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αλλάξουν αποτελεσματικά τον τρόπο με τον οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλησιάζουν την ηλεκτροκίνηση στη μεγαλύτερη αγορά αγορών αυτοκινήτων στον κόσμο.

Εν τω μεταξύ, η Volkswagen θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα για να αυξήσει το σύνολο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.Η αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να πουλήσει 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2025 – και η Κίνα πιθανότατα θα είναι το μεγαλύτερο κομμάτι αυτού του όγκου.

Σε ένα χάρτη διαρροής προϊόντων, τα σχέδια της VW δείχνουν ότι τουλάχιστον τρία από τα επερχόμενα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα πωληθούν στην Κίνα.

Αυτά είναι ο ID Crozz, το ID Lounge και το ID AEROe – αν και η VW δεν έχει δείξει μέχρι στιγμής τα τελευταία δύο.
Ο στόχος παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen θα απαιτεί μπαταρίες ιόντων λιθίου 150 gigawatt-ώρα κάθε χρόνο.
Και από τώρα, η Κίνα φαίνεται έτοιμη να πάρει αυτό που θα μπορούσε να είναι το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Volkswagen ID Crozz

Πηγή