Self-Driving

Επιβάτες στα αυτόνομα οχήματα της Uber παραιτούνται από το δικαίωμα να ασκήσουν αγωγή για τραυματισμό ή θάνατο

Τα αυτόνομα οχήματα της Uber έχουν ξεκινήσει τις διαδρομές στο Πίτσμπεργκ των ΗΠΑ και προσφέρουν δωρεάν μετακινήσεις ως μέρος του προγράμματος αναπτυξης των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης της εταιρείας. Τα οχήματα κινούνται σε συγκεκριμένη γεοωγραφική περιοχή από τις 7 το πρωί έως τις 10 το βράδυ.

Οι πελάτες δεν γνωρίζουν όταν καλούν ένα όχημα αν αυτό θα είναι ένα από τα δοκιμαστικά αυτόνομα της εταρείας. Αν όμως είναι μέσα θα βρουν δυο υπάλληλους της Uber, έναν στο τιμόνι και έναν ερευνητή που ελέγχει τις λειτουγίες του οχήματος μέσω φορητού υπολογιστή. Οι διαδρομές με αυτά τα οχήματα προσφέρονται σήμερα δωρεάν.

Ο “θόρυβος” για την αυτόνομη οδήγηση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα

Αρκετοί γνώστες τις αυτοκινητοβιομηχανίας σχολιάζουν ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης δεν είναι ακόμα έτοιμη και ότι η Uber βιάστηκε να τη βγάλει στο δρόμο για να προλάβει των ανταγωνισμό και να καταγραφεί ιστορικά σαν την πρώτη εταιρεία που την διέθεσαι εμπορικά.

Σε έγγραφα που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα Guardian, μέχρι και τον περασμένο Ιούνιο όποιος ήθελε να κάνει μια βόλτα με αυτόνομο όχημα της Uber θα έπρεπε να υπογράψει μια υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με την οποία παραιτούνταν από οποιαδήποτε αξίωση απέναντι στην εταιρεία σε περίπτωση αυτυχήματος με τραυματισμό ακόμα και θάνατο.

Ατύχημα με αυτόνομο όχημα της Google

Την ίδια δήλωση είχαν υπογράψει και μέλη των υπαλλήλων της Uber που στα μέσα του έτους δέχθηκαν να δοκιμάσουν τα αυτόνομα οχήματα ως μέρος δοκιμαστικής διαδικασίας.

Σήμερα δύο μήνες μετά και ενώ τα οχήματα της Uber κυκλοφορούν στους δρόμους του Πίτσμπεργκ με πελάτες απλούς πολίτες η εταιρεία δεν ζητάει να υπογράψουν κάτι τέτοιο και μάλιστα του καλύπτει αφαλιστικά με έως και 5 εκ. δολάρια σε περίπτωση ατυχήματος.

Το ερώτημα που εγείρεται είναι, ενώ τον Ιούνιο η εταιρεία απαιτούσε υπογραφή για την απαλλαγή της σε περίπτωση ακόμα και θανάτου, πως μετά από δυο μήνες τα συστήματά της είναι ασφαλή για να μεταφέρουν πολίτες σε δημόσιους δρόμους;

Πηγή

Κώστας Βλαχάκης

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Πρόσφατα άρθρα

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.