Self-Driving

Ο “θόρυβος” για την αυτόνομη οδήγηση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υπόσχονται τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης αλλά θα περάσουν χρόνια μέχρι να κυκλοφορήσουν αυτόνομα οχήματα που θα κινούνται παντού σχολιάζουν πολλοί γνώστες της βιομηχανίας. Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι σε μεγάλο βαθμό διαφημιστική εκστρατεία.

Η Uber έχει ξεκινήσει να προσφέρει βόλτες στους κατοίκους Πίτσμπουργκ των ΗΠΑ με αυτόνομα οχήματα. Ford, BMW, Vovlo, Lyft δηλώνουν ότι θα παρουσιάσουν αυτόνομα οχήματα μέχρι το 2021 ή και νωρίτερα. Η Tesla λέει ότι η τεχνολογία θα είναι εδώ μέσα στους επόμενους 24 μήνες.

Οι δηλώσεις αυτές δεν είναι ψευδής, αλλά σύμφωνα με αρκετούς κάνουν κατάχρηση των όρων αυτόνομο όχημα και αυτόνομη οδήγηση που φέρνουν στο μυαλό ότι ένα αυτοκίνητο θα μας πηγαιίνει από το σημείο Α στο B ενώ εμείς μέσα θα κοιμόμαστε, θα τρώμε ή θα εργαζόμαστε στον φορητό μας υπολογιστή.

Αυτό δεν είναι κάτι που θα δούμε το 2021. Αυτό δεν θα συμβεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως και δεκαετίες.

Το Consumer Reports προτείνει την μετονομασία & απενεργοποίηση του Autopilot στα Tesla

“Οι δηλώσεις αυτές είναι προσδοκίες, δεν είναι η πραγματικότητα”, λέει ο Dr. Raj Rajkumar, καθηγητής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, ο οποίος συνεργάζεται με τη General Motors (GM). «Η τεχνολογία απλά δεν είναι έτοιμη. Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι να μην απαιτείται οδηγός στη θέση του οδηγού. Είμαστε τουλάχιστον 15-20 χρόνια μακριά αυτό αυτό”.

Αλλά και ο Chris Urmson που εργαζόταν για περισσότερα από 7 χρόνια με την Google και το project της εταιρείας για το Google Car, είπε σε πρόσφατο συνέδριο είπε ότι, “Οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης θα είναι διαθέσιμες για κάποιους σε λίγα χρόνια, για τους υπόλοιπους σε 30”.

Mercedes-Benz: Διαφημιστικό της E-Class ενδέχεται να παραπλανεί σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση

Με τις παραπάνω δηλώσεις δεν συμφωνούν όλοι. Ο Amnon Shashua συνιδρυτής της Mobileye, εταιρείας με έδρα το Ισραήλ που αναπτύσσει συστήμτα machine learning λέει ότι τα περισσότερα προβλήματα έχουν λυθεί και η τελειοποίηση των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης δεν απαιτούν επιστημονικές ανακαλύψεις αλλά πολλές μικρές βελτιώσεις στο λογισμικό.

Πηγή

Κώστας Βλαχάκης

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Πρόσφατα άρθρα

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Tesla: Αλλάζει τα σχέδιά της για την κατασκευή φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Tesla ανακοίνωσε ότι αλλάζει το σχέδιό της να εισαγάγει φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα…

24/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.