Close

Επιβάτες στα αυτόνομα οχήματα της Uber παραιτούνται από το δικαίωμα να ασκήσουν αγωγή για τραυματισμό ή θάνατο

Τα αυτόνομα οχήματα της Uber έχουν ξεκινήσει τις διαδρομές στο Πίτσμπεργκ των ΗΠΑ και προσφέρουν δωρεάν μετακινήσεις ως μέρος του προγράμματος αναπτυξης των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης της εταιρείας. Τα οχήματα κινούνται σε συγκεκριμένη γεοωγραφική περιοχή από τις 7 το πρωί έως τις 10 το βράδυ.

ford fusion uber interior laptop

Οι πελάτες δεν γνωρίζουν όταν καλούν ένα όχημα αν αυτό θα είναι ένα από τα δοκιμαστικά αυτόνομα της εταρείας. Αν όμως είναι μέσα θα βρουν δυο υπάλληλους της Uber, έναν στο τιμόνι και έναν ερευνητή που ελέγχει τις λειτουγίες του οχήματος μέσω φορητού υπολογιστή. Οι διαδρομές με αυτά τα οχήματα προσφέρονται σήμερα δωρεάν.

Ο “θόρυβος” για την αυτόνομη οδήγηση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα

Αρκετοί γνώστες τις αυτοκινητοβιομηχανίας σχολιάζουν ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης δεν είναι ακόμα έτοιμη και ότι η Uber βιάστηκε να τη βγάλει στο δρόμο για να προλάβει των ανταγωνισμό και να καταγραφεί ιστορικά σαν την πρώτη εταιρεία που την διέθεσαι εμπορικά.

Σε έγγραφα που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα Guardian, μέχρι και τον περασμένο Ιούνιο όποιος ήθελε να κάνει μια βόλτα με αυτόνομο όχημα της Uber θα έπρεπε να υπογράψει μια υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με την οποία παραιτούνταν από οποιαδήποτε αξίωση απέναντι στην εταιρεία σε περίπτωση αυτυχήματος με τραυματισμό ακόμα και θάνατο.

ford fusion uber

Ατύχημα με αυτόνομο όχημα της Google

Την ίδια δήλωση είχαν υπογράψει και μέλη των υπαλλήλων της Uber που στα μέσα του έτους δέχθηκαν να δοκιμάσουν τα αυτόνομα οχήματα ως μέρος δοκιμαστικής διαδικασίας.

Σήμερα δύο μήνες μετά και ενώ τα οχήματα της Uber κυκλοφορούν στους δρόμους του Πίτσμπεργκ με πελάτες απλούς πολίτες η εταιρεία δεν ζητάει να υπογράψουν κάτι τέτοιο και μάλιστα του καλύπτει αφαλιστικά με έως και 5 εκ. δολάρια σε περίπτωση ατυχήματος.

Το ερώτημα που εγείρεται είναι, ενώ τον Ιούνιο η εταιρεία απαιτούσε υπογραφή για την απαλλαγή της σε περίπτωση ακόμα και θανάτου, πως μετά από δυο μήνες τα συστήματά της είναι ασφαλή για να μεταφέρουν πολίτες σε δημόσιους δρόμους;

Πηγή

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top