Smart Cities

Τρένα υδρογόνου στον σιδηρόδρομο της Γερμανίας

Τα δύο πρώτα τρένα Coradia iLint που κινούνται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παρέδωσε η γαλλική κατασκευάστρια Alstom στη Γερμανία.

Πρόκειται για ένα από τα πρώτα τρένα που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου για τη μετακίνησή τους παγκοσμίως και αποτελεί έμπρακτο βήμα της Γερμανίας να μειώσει τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα, εστιάζοντας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Τα τρένα Coradia iLint θα διανύουν απόσταση 100 χιλιομέτρων μεταξύ πόλεων στην Κάτω Σαξονία, στο βόρειο τμήμα της χώρας.

Το καλό με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ότι το «γέμισμα» γίνεται παρόμοια με τα βενζινοκίνητα οχήματα και ο οδηγός δεν χρειάζεται να περιμένει αρκετή ώρα. Αντιλαμβανόμαστε ότι για τρένα που θα διανύουν αποστάσεις 100 χιλιομέτρων, η ώρα γεμίσματος είναι σημαντική, αλλιώς θα έπρεπε να περιμένουν για να φορτίσουν τη νύχτα.

Από την άλλη βέβαια και οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου έχουν τις δικές τους προκλήσεις καθώς χρειάζεται μια διαδικασία για τη δημιουργία τους.

Φυσικά η Alstom στην ανακοίνωσή της δεν μπαίνει σε λεπτομέρειες για την παραγωγή του υδρογόνου της, αλλά αναφέρει ότι το καύσιμο θα εισέρχεται στα τρένα μέσω ενός container ύψους 12 μέτρων κατασκευασμένο από χάλυβα, που θα βρίσκεται κοντά στις ράγες του Bremervörde.

Η Alstom αναμένεται να κατασκευάσει 14 ακόμη τρένα πριν το 2021. Στα σχέδιά της είναι και η κατασκευή σταθμών για γέμισμα των εν λόγω τρένων.

Τα τρένα αυτά έρχονται με αυτονομία περίπου 1.000 χιλιομέτρων και η μέγιστη ταχύτητά τους είναι περίπου 140 χλμ/ώρα.
Εκτός όμως από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, τα τρένα υδρογόνου αναμένεται να μειώσουν και την ηχορύπανση καθώς παράγουν λιγότερο θόρυβο από τα συμβατικά τρένα.

Τα 14 επιπλέον τρένα αναμένεται να κοστίσουν στη Γερμανία περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

View Comments

Πρόσφατα άρθρα

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.