Ο αρχισχεδιαστής της Toyota Motor, Simon Humphries μιλάει για το μέλλον της αυτοκίνησης. Ένα μέλλον στο οποίο δεν θα υπάρχουν συμβιβασμοί και πολύ πιθανόν τόσα πολλά μοντέλα μαζικής παραγωγής.
Το μέλλον της αυτοκίνησης προμηνύεται για κάποιους συναρπαστικό, για άλλους, πιο ρομαντικούς δυσοίωνο.
Η ραγδαία ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, η αυτόνομη οδήγηση και υπηρεσίες όπως για παράδειγμα ο “διαμοιρασμός” αυτοκινήτων (car-sharing), κατά πολλούς θα επιφέρουν ριζικές αλλαγές στην παγκόσμια αυτοκίνηση.
https://www.youtube.com/watch?v=M2jLbt1neAo
Σε πρόσφατη συζήτηση που είχε με εκπροσώπους του Τύπου στα γραφεία της Toyota στη Nagoya, o νέος αρχισχεδιαστής των Toyota και Lexus, Simon Humphries έδωσε μια γεύση για την μελλοντική εικόνα της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Ο Βρετανός σχεδιαστής που ανήκει στο δυναμικό της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας από το 1994 πιστεύει ότι η αυτοκίνηση θα ακολουθήσει δύο εντελώς διαφορετικά μονοπάτια και πως η ανάγκη για μοντέλα μαζικής παραγωγής θα εξαλειφθεί.
Το ένα είναι αυτό του e-Palette, του αυτόνομου ηλεκτρικού βαν που παρουσίασε στην έκθεση CES 2018 η Toyota και το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει από ανθρώπους μέχρι να κάνει delivery. Το άλλο είναι το απόλυτο. Από τη στιγμή που ο άνθρωπος ικανοποιήσει τις βασικές του ανάγκες για μετακίνηση, θα αναζητήσει το απόλυτο, το ασυμβίβαστο, αυτό που θα του προσφέρει το αίσθημα της πληρότητας. Και αυτό θα είναι το αυτοκίνητο των ονείρων του, είτε πρόκειται για super-car είτε για κάποιο υπερπολυτελές τετράτροχο. Και προφανώς αυτή τη δυνατότητα δεν θα την έχουν όλοι, όπως συμβαίνει άλλωστε και σήμερα.
“Από τη στιγμή που το e-Palette ικανοποιήσει την πλειοψηφία των αναγκών σου όσον αφορά στις μετακινήσεις, τότε η άλλη πλευρά είναι να αγοράσεις ένα σπορ αυτοκίνητο που θα είναι πραγματικά σπορ αυτοκίνητο. Πολλοί άνθρωποι που τους αρέσουν πραγματικά τα αυτοκίνητα ανησυχούν για το μέλλον, αλλά εγώ το βλέπω αντίστροφα”, ανέφερε ο 50χρονος σχεδιαστής και εξήγησε το σκεπτικό του: “Στη σημερινή εποχή αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει τα πάντα. Αν καταλήξουμε σε κάποιο είδος βελτιστοποιημένου συστήματος μεταφορών, τα αυτοκίνητα που αγοράζουν οι άνθρωποι για τον εαυτό τους θα είναι πολύ πιο εξειδικευμένα. Θα υπάρχει η συναισθηματική λύση και η πρακτική λύση. Έτσι λοιπόν το ενδιάμεσο, ο συμβιβασμός δηλαδή, θα εξαφανιστεί”.
Ερωτηθείς για το ποιο θα είναι το μέλλον των οικογενειακών αυτοκινήτων, είπε: “Το concept του οικογενειακού αυτοκινήτου αλλάζει. Στο μέλλον η προσέγγιση του οικογενειακού αυτοκινήτου θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό. Πρέπει να αρχίσουμε να σκέφτομαι γι’ αυτό τώρα. Τώρα, τα πάντα στο αυτοκίνητο από σχεδιαστικής άποψης, βασίζονται σε ένα ‘πακέτο’ 100 ετών – κινητήρας μπροστά και ένας οδηγός να κρατά το τιμόνι. Όταν δεν χρειάζεται να κρατάς τιμόνι, τότε μπορείς να κάνεις τα πάντα. Μπορείς να αλλάξεις”.
Όσο για το πότε θα αρχίσουν αυτές οι φουτουριστικές εικόνες να παίρνουν σάρκα και οστά; “Ειλικρινά δεν γνωρίζω, αλλά αυτό που θα έλεγα είναι ότι τα πάντα αρχίζουν να γίνονται πολύ γρηγορότερα απ’ ότι ο κόσμος περίμενε πριν από δύο – τρία χρόνια. Όταν φτάσεις στο κρίσιμο, τα πράγματα αρχίζουν να πηγαίνουν πιο γρήγορα. Θα έλεγα ότι έχουμε περάσει αυτό το κρίσιμο σημείο. Και τώρα είναι ο αγώνας”.