Tesla S: Οδηγός κατηγορεί τον αυτόματο πιλότο για ατύχημα

Ένα νέο ατύχημα που περιλαμβάνει ένα όχημα Tesla και συγκεκριμένα το Model S έλαβε χώρα το Σαββατοκύριακο στη Μινεσότα των ΗΠΑ, με τον οδηγό να κατηγορεί τον αυτόματο πιλότο.

Σύμφωνα με τις πρώτες αναφορές, ο 58χρονος David Clark, οδηγός του Model S (2016) και οι τέσσερεις συνεπιβάτες του κατέληξαν σε έναν βάλτο. Ευτυχώς κανένας δεν τραυματίστηκε σοβαρά.

Ωστόσο, ο οδηγός του οχήματος κατηγορεί τον αυτόματο πιλότο για το ατύχημα. Σύμφωνα με αυτόν, το ατύχημα συνέβη όταν το Tesla Model S βρέθηκε σε μια διασταύρωση τύπου «Τ» και κανονικά το όχημα θα έπρεπε να στρίψει είτε δεξιά είτε αριστερά.

Όμως το όχημα αποφάσισε να επιταχύνει με αποτέλεσμα να παρεκκλίνει από τον δρόμο δρόμου και να ανατραπεί με αποτέλεσμα να καταλήξει σε έναν βάλτο. Ο οδηγός δήλωσε ότι όταν αντιλήφθηκε τι συνέβαινε δεν μπορούσε να ανακτήσει τον έλεγχο από τον αυτόματο πιλότο και το ατύχημα ήταν αναπόφευκτο.

Η Tesla δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ευτυχείς που ο οδηγός και οι επιβάτες είναι ασφαλείς. Εργαζόμαστε για να κατανοήσουμε τα γεγονότα του περιστατικού και συνεργαζόμαστε πλήρως με τις τοπικές αρχές. Δεν έχουμε ακόμα διαπιστώσει εάν η λειτουργία του αυτόματου πιλότου του οχήματος ήταν ενεργοποιημένη και δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι ο αυτόματος πιλότος, για τον οποίο η NHTSA δηλώνει ότι μειώνει τα ατυχήματα κατά 40%, δούλεψε διαφορετικά από ό, τι σχεδιάστηκε. Κάθε φορά που ένας οδηγός ενεργοποιεί τον αυτόματο πιλότο, του υπενθυμίζεται να είναι πάντα σε ετοιμότητα να αναλάβει αμέσως δράση ανά πάσα στιγμή. Οι οδηγοί πρέπει να αναγνωρίζουν αυτή την ευθύνη πριν ενεργοποιήσουν τον αυτόματο πιλότο».

Προς το παρόν, η Tesla φαίνεται ότι δεν έχει ακόμη ανακτήσει τα δεδομένα του ατυχήματος. Πάντως, ο εκπρόσωπος της εταιρείας εμφανίζεται ιδιαίτερα σίγουρος για το ότι δεν ευθύνεται ο αυτόματος πιλότος.

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα οχήματα της Tesla αυτή τη στιγμή έρχονται με επίπεδο αυτονομίας 2, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να έχει επαφή με το περιβάλλον και να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι, προκειμένου να αντιδράσει σε περίπτωση που κάτι απρόβλεπτο συμβεί.

Πηγή