Categories: Self-Driving

Tesla Autopilot: Αυξάνονται οι ειδοποιήσεις για να διατηρούν οι οδηγοί τα χέρια τους στο τιμόνι

Με περισσότερες προειδοποιήσεις από ποτέ έρχεται το νέο update του Autopilot των οχημάτων της Tesla. Οι προειδοποιήσεις αφορούν στη διατήρηση των χεριών του οδηγού στο τιμόνι.

Το Tesla Autopilot αποτελεί ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι και να έχει την προσοχή του στον δρόμο.

Το σύστημα καταλαβαίνει αν ο οδηγός δεν έχει τα χέρια του στο τιμόνι μέσω αισθητήρων που διαθέτει. Αν για εκτεταμένο χρονικό διάστημα δεν υπάρχει αντίδραση από τον οδηγό, τότε ξεκινά με προειδοποιήσεις να του υπενθυμίζει να ακουμπήσει τα χέρια στο τιμόνι.

Με την έκδοση 8.0 του software το 2016 οι προειδοποιήσεις είχαν ως εξής:

Κάτω από τα 72 χλμ/ώρα:
Σε ευθεία η ειδοποίηση: «Κράτησε το τιμόνι» ενεργοποιείται μετά από 5 λεπτά. Αν υπάρχουν στροφές τότε οι ειδοποιήσεις ακολουθούν την ίδια συχνότητα που ισχύει για ταχύτητα μεγαλύτερη των 72 χλμ/ώρα:

Η ειδοποίηση ενεργοποιείται ύστερα από 1 λεπτό αν δεν υπάρχει προπορευόμενο όχημα και ύστερα από 3 λεπτά αν υπάρχει προπορευόμενο όχημα.

Το διάστημα αυτό έχει αλλάξει έκτοτε με τις προειδοποιήσεις πλέον να ενεργοποιούνται κάθε 15 με 20 δευτερόλπετα.

Οι οδηγοί όμως δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από την εξέλιξη αυτή και απηύθυναν τα παράπονά τους στον Elon Musk, ο οποίος απάντησε εν ολίγοις ότι προτιμά να θυσιάσει τη δημοτικότητα του συστήματος έναντι της ασφάλειας.

Να σημειωθεί ότι κάποιοι οδηγοί διαμαρτυρήθηκαν για το μέγεθος της πίεσης που πρέπει να ασκηθεί προκειμένου να απενεργοποιηθεί η ειδοποίηση καθώς είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Από την άλλη δημιουργεί πρόβλημα καθώς αν κάποιος πιέσει πολύ δυνατά, τότε μπορεί να απενεργοποιηθεί το Autosteering.

Η αλήθεια είναι ότι παρόλο που η Tesla προειδοποιεί διαρκώς τους οδηγούς να έχουν τα χέρια στο τιμόνι, εντούτοις ουκ ολίγα θανατηφόρα συνέβησαν επειδή οι οδηγοί δεν είχαν τα χέρια στο τιμόνι. Λογικό είναι να θέλει να εξασφαλίσει ότι δεν θα συμβεί κάποιο άλλο. Όμως από την άλλη, δεν είναι τυχαίο ότι η Waymo εγκατέλειψε την ιδέα της ημιααυτόνομης οδήγησης όταν παρατήρησε ότι οι οδηγοί δεν μπορούσαν να επιβλέπουν το όχημα και σε μερικές περιπτώσεις κοιμόντουσαν! Για τον λόγο αυτό προτίμησε την αυτονομία επιπέδου 4 ή 5 καταλήγωντας

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.