Τα διασυνδεδεμένα οχήματα θα βελτιώσουν την ασφάλεια των Ευρωπαϊκών δρόμων

Καθώς η τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας αναπτύσσεται γοργά, οι καινοτομίες και οι πρωτοποριακές παρουσιάσεις των κατασκευαστών πληθαίνουν. Όμως, ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη νέων συστημάτων οδήγησης είναι η ασφάλεια.

Συγκεκριμένα, κομμάτι του… μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι και τα διασυνδεδεμένα οχήματα. Πρόκειται για μοντέλα που έχουν εγκατεστημένο ένα cellular antenna ώστε να είναι σε θέση να δεχτούν τα αντίστοιχα σήματα. Μέσω αυτής της μεθόδου επιτυγχάνεται η δημιουργία ενός συστήματος επικοινωνίας μεταξύ των οχημάτων, φέρνοντας επανάσταση στον χώρο. Μάλιστα, πριν από λίγο, οι Vodafone, Jaguar και Huawei ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα της πρόσφατης συνεργασίας τους, παρουσιάζοντας ζωντανά ένα C-V2X (Cellular Vehicle-to-Everything) σύστημα αυτοκινήτου.

Στόχος των τριών κολοσσών (ο καθένας στον τομέα του) είναι η μείωση των ατυχημάτων και η σημαντική αύξηση της ασφάλειας στους Ευρωπαϊκούς δρόμους. Αν όλα τα αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν εγκατεστημένα συστήματα C-V2X, τότε η διασύνδεση μεταξύ τους θα αποτρέπει πολλά τροχαία ατυχήματα. Κατά την διάρκεια της παρουσίασης από τις Vodafone, Jaguar και Huawei, έγινε αναφορά σε τέσσερα σημαντικά σενάρια που θα βελτιωθούν μέσω των C-V2X. Πρόκειται για ειδοποιήσεις στο όχημα για την αποφυγή ατυχημάτων σε διασταυρώσεις, ειδοποιήσεις όταν ένα διπλανό αμάξι αλλάζει λωρίδα ή επιχειρεί προσπέραση από τυφλό σημείο, ειδοποιήσεις όταν ένα επίσης διπλανό αυτοκίνητο φρενάρει απότομα και τέλος ειδοποιήσεις στις αλλαγές του ορίου ταχύτητας.

Εν ολίγοις, το σύστημα C-V2X θα ειδοποιεί τον οδηγό-επιβάτη για όλες τις διαφοροποιήσεις που λαβαίνουν χώρα γύρω του και ενδέχεται να συμβάλλουν σε τροχαίο ατύχημα. Η αλήθεια είναι πως θα πρέπει να γίνουν αρκετές δοκιμές ακόμα μέχρι την τελειοποίηση αυτής της τεχνολογίας. Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένουμε νέες δοκιμές, τόσο από το τρίο Vodafone-Jaguar-Huawei, όσο και από άλλους ανταγωνιστές. Ελπίζουμε πως τα συστήματα C-V2X θα συμβάλλουν όντως στην βελτίωση της ασφάλειας των Ευρωπαϊκών δρόμων.

Πηγή