Smart Cities

Τα αυτόνομα οχήματα θέλουν κι έξυπνες πόλεις

Την ανάγκη προσαρμογής των υποδομών των πόλεων για να μπορούν να φιλοξενήσουν τα αυτόνομα οχήματα αναλύει άρθρο του «The Conversation».

Το άρθρο ξεκινά αναφέροντας ότι τα αυτόνομα οχήματα αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τις ζωές μας προς το καλύτερο, αλλά για να καταστεί αυτό δυνατό, θα πρέπει πρώτα να προσαρμόσουμε το περιβάλλον στις ανάγκες τους, αλλιώς δεν θα μπορέσουμε να επωφεληθούμε των δυνατοτήτων τους.

Αυτό στην πράξη μεταφράζεται στο ότι θα πρέπει να προετοιμαστούμε για τεράστια πρότζεκτ τα οποία θα εισάγουν τα δίκτυα κινητής σε κάθε σημείο της πόλης. Καθώς τα μελλοντικά αυτόνομα οχήματα γίνονται πιο αποτελεσματικά θα βασίζονται σε δίκτυα υψηλής ευρυζωνικότητας προκειμένου να στέλνουν και να λαμβάνουν δεδομένα μεταξύ τους.

Αυτή τη στιγμή τα αυτόνομα οχήματα λειτουργούν συλλέγοντας δεδομένα από ένα σύνολο αισθητήρων, τα οποία δεδομένα αναλύονται από διάφορους αλγόριθμους, οι οποίοι στην ουσία λένε στο όχημα που να οδηγήσει, σε τι ταχύτητα και πότε να σταματήσει.

Όμως τα δεδομένα που συλλέγονται από αυτούς τους αισθητήρες είναι περιορισμένα καθώς το όχημα δεν μπορεί να δει άλλα οχήματα εκτός του οπτικού του πεδίου, ούτε μπορεί να έχει επίγνωση της κυκλοφορίας που συμβαίνει χιλιόμετρα πιο μπροστά στον δρόμο. Προκειμένου να ξεπεραστεί αυτό, τα μελλοντικά αυτόνομα οχήματα θα έχουν πρόσβαση και θα ερμηνεύουν συνεχώς τα δεδομένα που συλλέγονται από χιλιάδες περιβάλλοντα οχήματα και οδικές μονάδες (υπολογιστές που θα παρέχουν συνδεσιμότητα σε διερχόμενα οχήματα). Ταυτόχρονα, θα παρέχεται στο όχημα μεγάλος όγκος επιπρόσθετων πληροφοριών σχετικά με την επιφάνεια του δρόμου, τις καιρικές συνθήκες, τις συνθήκες κυκλοφορίας και πληροφορίες σχετικά με το όχημα και τις προβλεπόμενες ενέργειες ελέγχου.

Το άρθρο καταλήγει ότι λαμβάνοντας υπόψη τον όγκο των δεδομένων που θα πρέπει να διαχειρίζονται, οι πόλεις θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν με δίκτυα επόμενης γενιάς 5G για να είναι έτοιμες να υποδεχτούν τα αυτόνομα οχήματα.

Βάσει του άρθρου, τα αυτόνομα οχήματα αναμένεται να γίνουν εμπορικά διαθέσιμα μέχρι το 2025, ενώ όλο το δίκτυο μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου αναμένεται να γίνει πλήρως αυτοματοποιημένο μέχρι το 2070.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.