Τα αυτόνομα οχήματα θέλουν κι έξυπνες πόλεις

Την ανάγκη προσαρμογής των υποδομών των πόλεων για να μπορούν να φιλοξενήσουν τα αυτόνομα οχήματα αναλύει άρθρο του «The Conversation».

Το άρθρο ξεκινά αναφέροντας ότι τα αυτόνομα οχήματα αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τις ζωές μας προς το καλύτερο, αλλά για να καταστεί αυτό δυνατό, θα πρέπει πρώτα να προσαρμόσουμε το περιβάλλον στις ανάγκες τους, αλλιώς δεν θα μπορέσουμε να επωφεληθούμε των δυνατοτήτων τους.

Αυτό στην πράξη μεταφράζεται στο ότι θα πρέπει να προετοιμαστούμε για τεράστια πρότζεκτ τα οποία θα εισάγουν τα δίκτυα κινητής σε κάθε σημείο της πόλης. Καθώς τα μελλοντικά αυτόνομα οχήματα γίνονται πιο αποτελεσματικά θα βασίζονται σε δίκτυα υψηλής ευρυζωνικότητας προκειμένου να στέλνουν και να λαμβάνουν δεδομένα μεταξύ τους.

Αυτή τη στιγμή τα αυτόνομα οχήματα λειτουργούν συλλέγοντας δεδομένα από ένα σύνολο αισθητήρων, τα οποία δεδομένα αναλύονται από διάφορους αλγόριθμους, οι οποίοι στην ουσία λένε στο όχημα που να οδηγήσει, σε τι ταχύτητα και πότε να σταματήσει.

Όμως τα δεδομένα που συλλέγονται από αυτούς τους αισθητήρες είναι περιορισμένα καθώς το όχημα δεν μπορεί να δει άλλα οχήματα εκτός του οπτικού του πεδίου, ούτε μπορεί να έχει επίγνωση της κυκλοφορίας που συμβαίνει χιλιόμετρα πιο μπροστά στον δρόμο. Προκειμένου να ξεπεραστεί αυτό, τα μελλοντικά αυτόνομα οχήματα θα έχουν πρόσβαση και θα ερμηνεύουν συνεχώς τα δεδομένα που συλλέγονται από χιλιάδες περιβάλλοντα οχήματα και οδικές μονάδες (υπολογιστές που θα παρέχουν συνδεσιμότητα σε διερχόμενα οχήματα). Ταυτόχρονα, θα παρέχεται στο όχημα μεγάλος όγκος επιπρόσθετων πληροφοριών σχετικά με την επιφάνεια του δρόμου, τις καιρικές συνθήκες, τις συνθήκες κυκλοφορίας και πληροφορίες σχετικά με το όχημα και τις προβλεπόμενες ενέργειες ελέγχου.

Το άρθρο καταλήγει ότι λαμβάνοντας υπόψη τον όγκο των δεδομένων που θα πρέπει να διαχειρίζονται, οι πόλεις θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν με δίκτυα επόμενης γενιάς 5G για να είναι έτοιμες να υποδεχτούν τα αυτόνομα οχήματα.

Βάσει του άρθρου, τα αυτόνομα οχήματα αναμένεται να γίνουν εμπορικά διαθέσιμα μέχρι το 2025, ενώ όλο το δίκτυο μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου αναμένεται να γίνει πλήρως αυτοματοποιημένο μέχρι το 2070.

Πηγή