Τα αυτόνομα οχήματα δεν είναι ακόμα σε θέση να διαχειριστούν τις αλλαγές στον καιρό

Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί αδιαμφισβήτητα την μεγαλύτερη τεχνολογική επανάσταση των τελευταίων ετών. Οι περισσότεροι κατασκευαστές στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας πειραματίζονται με την κυκλοφορία ενός αυτόνομου οχήματος, είτε βραχυπρόθεσμα, είτε μακροπρόθεσμα.

Προς το παρόν, η πλειοψηφία των κατασκευαστών χρησιμοποιεί τεχνολογίες αυτονομίας που κατατάσσονται στα επίπεδα 2 και 3. Φυσικά, πειραματίζονται και με συστήματα επόμενης γενιάς, όπως είναι τα μοντέλα επιπέδων 4 και 5. Όσο μεγαλύτερο το επίπεδο, τόσο λιγότερη και η ανάγκη παρέμβασης του οδηγού στην πλοήγηση. Στο επίπεδο 5 ο εγκέφαλος του οχήματος έχει τον πλήρη έλεγχο, κάτι που σημαίνει πως θα έχει επιτευχθεί και η ιδεατή αυτόνομη τεχνολογία. Είναι γεγονός πως οι εταιρείες φτάνουν όλο και πιο κοντά στην ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων, όμως υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα που εξακολουθεί να τους προβληματίζει.

Ο λόγος για τις εναλλαγές του καιρού κατά την διάρκεια μιας ημέρας. Δυστυχώς, οι LIDAR αισθητήρες των οχημάτων σήμερα… μπερδεύονται όταν ο καιρός αλλάζει κατά την διάρκεια της πλοήγησης. Παραδείγματος χάρη, εκείνα χάνουν την πλήρη αίσθηση του περίγυρου όταν χιονίζει ή όταν υπάρχει ομίχλη. Εν ολίγοις, ο καιρός αποτελεί ένα τροχοπέδη για την ομαλή πλοήγηση των οχημάτων μέσα σε πόλεις. Πρόκειται για ένα ζήτημα που οι κατασκευαστές προσπαθούν να λύσουν, ώστε να είναι σε θέση να παρουσιάσουν απόλυτα ασφαλή συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Άλλωστε, αν κανείς δεν μένει σε ερήμους ή σε δύο εκ των πόλων της Γης, οι εναλλαγές στον καιρό είναι ένα καθημερινό φαινόμενο.

Θεωρητικά, το συγκεκριμένο πρόβλημα θα πρέπει να λυθεί σχετικά άμεσα, ώστε οι κατασκευαστές να είναι σε θέση να μεταβούν στην επίλυση άλλων θεμάτων που υπάρχουν στον δρόμο της υλοποίησης του… απόλυτου συστήματος αυτονομίας. Η τεχνολογία καλπάζει και είμαστε βέβαιοι πως σύντομα τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούν να προσαρμοστούν σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες…!

Πηγή