Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι το καλύτερο και πιο οικολογικό αστικό μέσο μεταφοράς

Εδώ και χρόνια ακούμε ότι το καλύτερο μεταφορικό μέσο για την πόλη είναι το ποδήλατο, και σίγουρα το πιο οικολογικό. Η άποψη αυτή ενισχύεται από μία πρόσφατη μελέτη που επικεντρώθηκε στα ηλεκτρικά ποδήλατα και αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με την μελέτη, αν και τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, το καλύτερο μέσο μεταφοράς για τις αστικές περιοχές είναι τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Η μελέτη που εξέδωσε το Center for Research into Energy Demand Solutions (CREDS) στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπιστώνει ότι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι στην πραγματικότητα η καλύτερη επιλογή μεταφοράς όταν πρόκειται για μετακινήσεις εντός πόλης ή τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη χρήση μηχανικών μεταφορικών μέσων.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι με την πάροδο του χρόνου, τα ηλεκτρικά οχήματα πιθανότατα θα αυξήσουν τον αριθμό των επιβατικών αυτοκινήτων, κυρίως λόγω του χαμηλότερου κόστους λειτουργίας τους σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω συμφόρηση στις πόλεις, την αύξηση του ρυθμού εξάπλωσης των αστικών κέντρων, και τις ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνική υγεία με τη μορφή της παχυσαρκίας.

Η μελέτη του CREDS διαπίστωσε ότι οι ενεργητικές μορφές μεταφοράς, όπως τα ηλεκτρικά ποδήλατα, αποτελούσαν καλύτερες λύσεις για τη μείωση της κυκλοφορίας και την ανακούφιση των ανησυχιών για την υγεία που σχετίζονται με τους καθιστικούς τρόπους ζωής, που είναι όλο και συχνότεροι στους κατοίκους των πόλεων.

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι τα αυτοκίνητα απέχουν κατά πολύ από τις πιο αποτελεσματικές μορφές αστικών συγκοινωνιών. Επιπλέον, αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βελτιώνουν το θέμα από περιβαλλοντικής πλευράς, δεν διορθώνουν το ζήτημα της συμφόρησης και της αδράνειας.

Η μελέτη του CREDS, η οποία διεξήχθη με τη συμμετοχή 13 διαφορετικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, σημειώνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα οδηγήσουν εν τέλη στην αύξηση τόσο της κυκλοφορικής συμφόρησης όσο και της αδράνειας των κατοίκων στα αστικά κέντρα.

Πηγή