Close

Skoda Citigo e iV: Το οδηγήσαμε, μας άρεσε, ξεχάστε το προς το παρόν

Skoda Citigo e iV

Skoda Citigo e iV

Είχαμε στη διάθεσή μας για μια εβδομάδα το Citigo e iV, το μικρό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Skoda, το οποίο μας έκλεψε την καρδιά, καλύπτοντας τις καθημερινές μας ανάγκες απροβλημάτιστα. Υπάρχει όμως ένα μεγάλο «αλλά». To ηλεκτρικό Citigo ξεπούλησε και προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο για παραγγελία.

Το παραλάβαμε πλήρως φορτισμένο με την ένδειξη να αναφέρει 260 χιλιόμετρα αυτονομίας και το επιστρέψαμε με 121 χιλιόμετρα να απομένουν, έχοντας πραγματοποιήσει συνολικά 110 χιλιόμετρα. Όπως προαναφέραμε το χρησιμοποιήσαμε σαν να ήταν το προσωπικό μας αυτοκίνητο, κάνοντας ό,τι ακριβώς κάνουμε σε καθημερινή βάση: Πηγαίναμε στη δουλειά μας, για ψώνια και 2-3 βόλτες μέχρι την Γλυφάδα. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 11 kWh/100 km.

Σε κάθε διαδρομή είχαμε ενεργοποιημένο τον κλιματισμό (όχι στο φουλ, αλλά τόσο όσο να αισθανόμαστε άνετα) και ακούγαμε μουσική έχοντας συνδέσει μέσω bluetooth το κινητό μας στο infontainment που η Skoda ονομάζει ραδιόφωνο Swing. Συνδέεται εύκολα με το smartphone κι αν μάλιστα κατεβάσετε την εφαρμογή Move&Fun, αποκτάτε πρόσβαση σε επιπλέον λειτουργίες. Παρεμπίπτοντος, πολύ βολική η βάση κινητού που υπάρχει στο ταμπλό και προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό.

Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV

Δεν χρησιμοποιήσαμε ούτε μια φορά τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης ECO και ECO+ που μεγιστοποιούν την αυτονομία, περιορίζοντας την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα και τον κλιματισμό. Η συγκεκριμένη αλλαγή γίνεται από ένα μπουτόν που βρίσκεται μπροστά από τον λεβιέ.

Αυτό που μας άρεσε πολύ ήταν η ευκολία με την οποία το μικρό αυτοκίνητο επιτάχυνε. Οι 83 ίπποι και τα 210 Nm ροπής είναι διαθέσιμα με το πάτημα του γκαζιού και αυτό να πούμε την αλήθεια είναι άκρως δελεαστικό και αρκετά διασκεδαστικό.

Μας άρεσε πολύ επίσης το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που εφοδιάζει το μικρό Skoda. Η ανάκτηση μπορεί να γίνει είτε μέσω πέδησης, είτε μέσω της αναγεννητικής πέδησης, η ένταση της οποίας ρυθμίζεται μέσω του επιλογέα ταχυτήτων (έχει λειτουργίες πάρκινγκ, όπισθεν, νεκράς, κίνησης και επιλογής αναγεννητικής πέδησης). Στη θέση D, ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει χειροκίνητα την αντίσταση του ηλεκτροκινητήρα από το 1 έως το 3 (κάνοντας αριστερά και δεξιά τον λεβιέ), ενώ στην επιλογή Β, η ένταση είναι προκαθορισμένη στο επίπεδο 4, προσφέροντας μεγαλύτερο φρενάρισμα άρα και υψηλότερη ανάκτηση ενέργειας. Αυτό το τελευταίο είχαμε επιλέξει εμείς.

Μπαταρίες, χρόνος φόρτισης

Το Skoda Citigo e iV εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 36,8 kWh (αξιοποιούνται τα 32,3 kWh ) η οποία βρίσκεται στο δάπεδο του σασί. Σημειώστε ότι το εργοστάσιο δίνει 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία.

Όσον αφορά στο κομμάτι της φόρτισης, δεν έχουμε άποψη γιατί δε χρειάστηκε να το βάλουμε στην πρίζα στο διάστημα που το είχαμε στη διάθεσή μας. Και δεν χρειάστηκε γιατί όπως προείπαμε δεν κάναμε τίποτα διαφορετικό από αυτό που πράττουμε στην καθημερινότητά μας με το αυτοκίνητο συμβατικής τεχνολογίας.

Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV

Σύμφωνα με τη Skoda, όταν η μπαταρία αδειάσει μπορεί να φορτίσει στο 80% σε μόλις 1 ώρα με την χρήση καλωδίου φόρτισης CCS (Combined Charging System) σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 40 kW. Με wall-box ισχύος 7,2 kW εναλλασσόμενου ρεύματος AC η μπαταρία μπορεί να φορτίσει στο 80% μέσα σε 4 ώρες και 8 λεπτά ή σε 12 ώρες και 37 λεπτά με χρήση οικιακού ρεύματος 2,3 kW.

Ψηλή θέση οδήγησης, ευρύχωρο εσωτερικό

Στο εσωτερικό, θετική εντύπωση μας έκανε η ψηλή θέση του οδηγού, όπως επίσης και οι χώροι, που για τα δεδομένα του οχήματος, είναι άνετοι. Οι πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα δύο ενήλικες, χωρίς να αισθάνονται κλειστοφοβικά. Όσον αφορά τέλος στο χώρο αποσκευών η χωρητικότητά του είναι 250 λίτρα και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα παιδικό καρότσι και τα ψώνια του σούπερ μάρκετ (αν πάτε για τα ψώνια του μήνα καλύτερα να μην έχετε παιδικό καρότσι μαζί, ειδάλλως θα πρέπει να ρίξετε τις πλάτες των πίσω καθισμάτων (923 λίτρα).

Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV

Ο πίνακας μπροστά από τον οδηγό περιλαμβάνει τρία όργανα τα οποία είναι ευανάγνωστα και δίνουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς να αποσπούν την προσοχή. Το Lane Assist, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, λειτούργησε άψογα όποτε χρειάστηκε, προβάλλοντας σχετικό μήνυμα και επεμβαίνοντας διορθωτικά στο τιμόνι. Αυτό που θα θέλαμε ήταν οι αισθητήρες παρκαρίσματος, οι οποίοι δεν υπήρχαν στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε.

Στο δρόμο το μικρό εμπροσθιοκίνητο ηλεκτρικό της Skoda μόνο αδιάφορο δεν περνά. Ειδικά όταν ο οδηγός του «παίξει» λίγο με το πεντάλ του γκαζιού, όπου τα άμεσα διαθέσιμα 210 Nm προκαλούν πολύ εύκολα απώλεια πρόσφυσης. Εν κατακλείδι, όταν έφτασε η ώρα να το παραδώσουμε στην Karenta, μετά από μια βδομάδα συμβίωσης, το πράξαμε με κρύα καρδιά.

Το καλό και το κακό νέο…

To Skoda Citigo e iV είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της μάρκας. Προσφέρεται με τιμή στα 22.300 ευρώ. Με την δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» η τιμή πέφτει στα 17.990 ευρώ. Είναι το πιο φθηνό αμιγώς ηλεκτρικό που μπορεί να αγοράσει κανείς αυτή τη στιγμή. Μπορεί όμως; Δυστυχώς δεν μπορεί!

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον επίσημο εισαγωγέα (Kosmocar) μας ενημέρωσαν πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ετοιμοπαράδοτο μοντέλο καθώς έχει ξεπουλήσει και πως δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε παραγγελία καθώς επίσημη ενημέρωση από το εργοστάσιο για το τι μέλλει γενέσθαι θα υπάρξει εντός του πρώτου τριμήνου του 2021. Αν βρείτε κανένα σε κάποιον έμπορο θα είστε τυχεροί. Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε για το «αδερφάκι» Volkswagen E-Up, υπάρχουν κάποια ετοιμοπαράδοτα συγκεκριμένου χρώματος.

Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV
Θα το αγόραζες;

Ναι, θα το αγόραζα, όχι σήμερα όμως (και να θελα όπως είπαμε, δεν θα μπορούσα εκ των πραγμάτων). Ίσως σε 2-3 χρόνια (αν υπάρχει), όταν θα ωριμάσει η ιδέα της ηλεκτροκίνησης στη χώρα και το δίκτυο φόρτισης θα έχει επεκταθεί (σ.σ. δεν διαθέτω γκαράζ στο σπίτι για να μπορώ να το φορτίζω ό,τι ώρα θέλω και χωρίς προβλήματα). Και υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχίσει να υπάρχει επιδότηση ή θα έχει μειωθεί η τιμή. Τα 22.300 το καθιστούν απαγορευτικό, τα 17.990 που είναι η τιμή με την επιδότηση σε κάνουν να το κοιτάξεις ως εναλλακτική.

Τίμιο (με το παραπάνω) αυτοκίνητο πόλης, ευρύχωρο, διασκεδαστικό, «μανιτζέβελο», ό,τι πρέπει για τις μετακινήσεις στο κλεινόν άστυ και σαφώς πιο οικονομικό σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Γλιτώνεις τέλη κυκλοφορίας, ξενοιάζεις από τα 50άρικα για βενζίνη (βενζινοκίνητο οδηγούμε) κάθε 15-20 μέρες, όπως και τα έξοδα για service σε ετήσια βάση.

Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV
Skoda Citigo e iV

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top