Smart Cities

Πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Αυτονομώ»: Περιλαμβάνει φωτοβολταϊκά και φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Στο επιδοτούμενο πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμμών (Φ/Σ), ηλεκτρικών συσσωρευτών και σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Στις 9 Δεκεμβρίου θα ανοίξει για υποβολή αιτήσεων η πλατφόρμα του προγράμματος «Εξοικονομώ-Αυτονομώ». Το επιδοτούμενο πρόγραμμα αφορά στην ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και πολυκατοικιών και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού, ηλεκτρικών συσσωρευτών καθώς επίσης και σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Σημειώστε ότι στην περίπτωση των οικιακών σημείων φόρτισης, ο ωφελούμενος θα επιδοτηθεί μόνο σε περίπτωση που δεν έχει λάβει επιδότηση από την δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Πάμε να δούμε κάποια παραπάνω στοιχεία για κάθε μια από τις παραπάνω κατηγορίες.

Εγκατάσταση νέου Φωτοβολταϊκού Σταθμού (Φ/Σ) αυτοπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με ενεργειακό συμψηφισμό

Στην εγκατάσταση περιλαμβάνονται Φ/Β πλαίσια, ο αντιστροφέας (inverter), οι βάσεις στήριξης κάθε τύπου οι καλωδιώσεις και λοιπό ηλεκτρολογικό υλικό, ο μετρητής παραγόμενης ενέργειας καθώς και κάθε άλλο απαραίτητο υλικό και εργασία για τη λειτουργία του Φ/Β σταθμού.

Η ελάχιστη/μέγιστη εγκατεστημένη ισχύς του Φ/Β σταθμού ορίζεται στα 2 kWp / 10 kWp, αντιστοίχως (2kWp ≤P≤10kWp). Η μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη, είναι ανάλογη της εγκατεστημένης ισχύος του Φ/Β (εντός των ανωτέρω ορίων).

Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες για τέλη σύνδεσης και τα κόστη για ενδεχόμενη επαύξηση ισχύος της υφιστάμενης παροχής, αντικατάστασης του υφιστάμενου μετρητή κατανάλωσης και απαιτούμενων νέων έργων στο δίκτυο.

Δεν είναι επιλέξιμα τα μη διασυνδεδεμένα στο δίκτυο αυτόνομα οικιακά Φ/Σ (off grid) καθώς και τα διασυνδεδεμένα οικιακά φωτοβολταίκά τα οποία πωλούν την παραγόμενη ενέργεια (ειδικό πρόγραμμα στεγών).

Η διαδικασία έγκρισης της εγκατάστασης νέου Φ/Σ και η σύνδεσή του με το δίκτυο υλοποιείται μέσω του διαχειριστή του δικτύου (Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε).

Εγκατάσταση τοπικού συστήματος αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας (ηλεκτρικοί συσσωρευτές) που παράγεται από Φ/Β

Η παρέμβαση δεν είναι αυτοτελής, αλλά συμπληρωματική της εγκατάστασης νέου Φ/Σ αυτοπαραγωγής με ενεργειακό συμψηφισμό.

Στην εγκατάσταση περιλαμβάνονται μετατροπέας/εις (converter) ισχύος, συσσωρευτές, ηλεκτρολογικός εξοπλισμός για τη σύνδεση (διακόπτες, καλωδιώσεις, διατάξεις προστασίας κλμ), αισθητήρας κατεύθυνσης, σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης, καθώς και κάθε άλλο απαραίτητο υλικό και εργασία για τη λειτουργία του συστήματος. Η ελάχιστη/μέγιστη χωρητικότητα του συστήματος αποθήκευσης (συσσωρευτών) ορίζεται σε 1 kWh/10 kWh, αντιστοίχως (1kWh ≤ C ≤10kWh).

Η μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη είναι ανάλογη της εγκατεστημένης χωρητικότητας των συσσωρευτών (εντός των ανωτέρω ορίων). Η διαδικασία έγκρισης της εγκατάστασης τοπικού συστήματος αποθήκευσης, σε συνδυασμό με νέο Φ/Σ, υλοποιείται μέσω του διαχειριστή του δικτύου (Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε).

Εγκατάσταση «έξυπνων» οικιακών σημείων επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητου οχήματος

Η παρέμβαση είναι επιλέξιμη μόνον όταν περιλαμβάνονται στην πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης και παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας. Η παρέμβαση είναι επιλέξιμη μόνο εάν ο ωφελούμενος δεν έχει λάβει επιδότηση από τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Σημεία επαναφόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (AC)

Τα AC σημεία επαναφόρτισης θα πρέπει να είναι συμβατά με τα οριζόμενα στο πρότυπο ΕΛΟΤ 61851-1, για Mode 3 σταθμούς φόρτισης.

Η επιτρεπόμενη AC ικανότητα ισχύος ανά όχημα* είναι:

– Ισχύς από 3.5 kW έως 7.4 kW. Επίπεδο τάσης εισόδου: 230±10%V (1Φ)
– ισχύς από 7.4 kW έως 22 kW. Επίπεδο τάσης εισόδου: 400±10%V (3Φ)

Οι χρησιμοποιούμενοι ρευματοδότες θα πρέπει να πληρούν τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 62196-2.

* Σημείωση: Σε περίπτωση εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης με περισσότερες από μια εξόδους (ρευματοδότες), τότε η ισχύς του σημείου ορίζεται ως το άθροισμα της εγχεόμενης ισχύος στα Η/Ο, όταν οι ρευματοδότες λειτουργούν ταυτόχρονα στη μέγιστη ικανότητα ισχύος τους.

Σημεία επαναφόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC)

Τα DC σημεία επαναφόρτισης θα πρέπει να είναι συμβατά με τα οριζόμενα στο πρότυπο ΕΛΟΤ 61851-23, για Mode 4 σταθμούς φόρτισης.

H επιτρεπόμενη DC ικανότητα ισχύος είναι:

– Ισχύς από 3.5 kW έως 22 kW.

Οι χρησιμοποιούμενοι ρευματοδότες θα πρέπει να πληρούν τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 62196-3.

Οι ωφελούμενοι μπορούν να ενημερώνονται για την ενδεικτική λίστα επιλέξιμων φορτιστών, ανατρέχοντας στην ιστοσελίδα της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Προϋπολογισμός και έναρξη υποβολής αιτήσεων

O προϋπολογισμός του προγράμματος διαμορφώνεται κοντά στα 900 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον οδηγό του προγράμματος που δόθηκε στη δημοσιότητα από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Το νέο χρονοδιάγραμμα για την έναρξη υποβολής των αιτήσεων διαμορφώνεται ανά Περιφέρεια ως εξής:

Θεσσαλίας: 09.12.2020
Ηπείρου και Ιονίων Νήσων 11.12.2020
Αττικής 14.12.2020
Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου 16.12.2020
Δυτικής Ελλάδας 18.12.2020
Κρήτης, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου 21.12.2020
Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 11.01.2021
Δυτικής Μακεδονίας 13.01.2021
Κεντρικής Μακεδονίας 15.01.2021
Πολυκατοικίες 18.01.2021

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε στον αναλυτικό οδηγό του προγράμματος «Εξοικονομώ-Αυτονομώ».

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

View Comments

  • Μπήκα στο πρόγραμμα οριακά και συμπεριέλαβα στην αίτηση Φ/Β συστημα και 7KW οικιακο φορτιστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου απο το evstations.gr. Δε γνωριζω όμως πότε πρέπει να καταθέσω τις μελέτες εγκατάστασης.Επισης πιστεύει καποιος οτι θα άντεχε το σύστημα να εγκαταστήσω τον 20KW DC https://evstations.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%8A%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B1-en/ ;
    Αν μπορεί κάποιο μέλος να με διαφωτίσει.Ευχαριστώ

Πρόσφατα άρθρα

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.