Τον Μάρτιο του 2019 ήμασταν άπαντες υπό κανονικές συνθήκες. Τον Μάρτιο του 2020 η Ιταλία ήταν σε καραντίνα. Όμως, οι ηλεκτρικές πωλήσεις αυξήθηκαν.
Η Ιταλία είναι από τις χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο από τον κορονοϊό, καθώς είναι δεκάδες χιλιάδες τα κρούσματα και χιλιάδες οι νεκροί. Στη γειτονική χώρα η πανδημία πήγε νωρίτερα απ’ ό,τι ήρθε σ’ εμάς και την έπιασε στον ύπνο, με αποτέλεσμα η καραντίνα να ισχύει από τις 9 Μαρτίου.
Κάτι που είχε συνέπειες σε κάθε αγορά, όπως και σε αυτή της αυτοκίνησης. Οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν από 195000 τον Μάρτιο του 2019 σε 29000, που σημαίνει πτώση 85,4%, όμως τα ηλεκτρικά κινήθηκαν σε διαφορετικούς ρυθμούς.
Την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι, υπό κανονικές συνθήκες, τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα έφτασαν τις 622 πωλήσεις, ενώ φέτος τον Μάρτιο, σε φάση καραντίνας, αυξήθηκαν στις 926, δηλαδή σχεδόν κατά 50%.
Βέβαια, αυτό το νούμερο δε συγκρίνεται με 2000 ηλεκτρικές πωλήσεις του Ιανουαρίου και τις παραπάνω από 2500 πωλήσεις του Φεβρουαρίου, όμως είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι κατάφεραν να αυξηθούν, όσον αφορά τη σύγκριση του ίδιου μήνα κάθε έτος, με δεδομένο ότι πέρυσι τέτοια εποχή ήταν όλα εντάξει και κινούμασταν σε κανονικούς ρυθμούς.
Μάλιστα, ούτε τα plug-in υβριδικά δεν κατάφεραν να πετύχουν αύξηση στις πωλήσεις τους, καθώς σημείωσαν πτώση 15% από τον αντίστοιχο μήνα του 2019, με 388 μονάδες αντί για 488 πέρυσι.
Όσον αφορά το μοντέλο, που βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων, ήταν με διαφορά το Tesla Model 3 με 358 πωλήσεις, καθώς το δεύτερο Smart ForTwo έμεινε στις 128, ενώ τρίτο ήρθε το Volkswagen e-up! με μόλις 70 πωλήσεις, ενώ στην τέταρτη θέση και στις 55 περιορίστηκε το Renault Zoe, το οποίο ήταν στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη το πρώτο δίμηνο του 2020.
Την πρώτη δεκάδα σε πωλήσεις ηλεκτροκίνητων στην Ιταλία για τον Μάρτιο συμπλήρωσαν τα Tesla Model S (38), Mini Cooper SE (36), Peugeot e-208 (35), Smart ForFour (34), Tesla Model X (28) και Opel Corsa-e (27).