Ένας τομέας που χρήζει έρευνας είναι η αμφίδρομη φόρτιση και – κατά προέκταση – η ενσωμάτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο.
Αύξηση της σταθερότητας του δικτύου, μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και συμβολή στην προστασία του κλίματος – αυτά είναι για την Audi μερικά μόνο από τα παράπλευρα οφέλη της ευρείας διάδοσης της ηλεκτροκίνησης.
Η μάρκα από το Ingolstadt εξελίσσει ολιστικά την ηλεκτροκίνηση, προωθώντας κάθε θετικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει στον κόσμο του 21ου αιώνα. Ένας τομέας που χρήζει έρευνας είναι η αμφίδρομη φόρτιση και – κατά προέκταση – η ενσωμάτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο. Κάτι τέτοιο θα πρόσφερε σημαντικά πλεονεκτήματα, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με ένα φωτοβολταϊκό (Φ/Β) σύστημα. Η περίσσεια φωτοβολταϊκής ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να αποθηκευτεί προσωρινά, ακόμα και στο αυτοκίνητο και να χρησιμοποιηθεί ανάλογα με τις ανάγκες. Ένα τέτοιο project είναι ήδη σε εξέλιξη, με την Audi να συνεργάζεται με το Hager Group.
Η Audi έχει δεσμευτεί να καταστήσει το στόλο της ουδέτερο ως προς το CO2, έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτής της δέσμευσης, θα λανσάρει περίπου 20 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025. Και όχι μόνο αυτό: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρόκειται να εξελιχθεί σε βασικό παράγοντα μιας ενεργειακής μετάβασης, με παραγωγή πιο βιώσιμης, «πράσινης» ενέργειας.
Ωστόσο, αυτή η παραγωγή ηλιακής ή αιολικής ενέργειας, δεν είναι πάντα σταθερή. Σε ηλιόλουστες μέρες και φάσεις με ισχυρούς ανέμους, συχνά υπάρχει έλλειψη χωρητικότητας για την αποθήκευση της πλεονάζουσας παραγόμενης ενέργειας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δυνητικά, μπορούν να δώσουν λύση σε αυτό το ζήτημα: καθώς αυξάνεται ο αριθμός τους, αυξάνεται επίσης ο αριθμός των «κινητών μονάδων αποθήκευσης ενέργειας». Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Audi και το Hager Group εξέλιξαν από κοινού μια λύση που δημιουργεί οικονομικά κίνητρα και προσφέρει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση: την αμφίδρομη φόρτιση.
Η ιδέα είναι τόσο απλή όσο και μεγαλοφυής: Η μπαταρία υψηλής τάσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στην προκειμένη περίπτωση ενός Audi e-tron, όχι μόνο φορτίζεται μέσω του wallbox στο σπίτι αλλά μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει με ενέργεια το σπίτι, ως ανεξάρτητο μέσο αποθήκευσης. Η μπαταρία του Audi e-tron έχει τέτοιο ενεργειακό περιεχόμενο που θα μπορούσε να παρέχει σε ένα σπίτι την απαιτούμενη ενέργεια για περίπου μία εβδομάδα.
Εάν ο πελάτης διαθέτει φωτοβολταϊκό σύστημα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμεύει ως προσωρινό μέσο αποθήκευσης για την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Όταν ο ήλιος δεν λάμπει πλέον, το όχημα μπορεί να τροφοδοτήσει την αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια στο σπίτι. Η αμφίδρομη φόρτιση στο σπίτι – επίσης γνωστή ως Vehicle to Home (V2H) – έχει μεγάλες δυνατότητες μείωσης του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας του ιδιοκτήτη του σπιτιού και αύξηση της σταθερότητας του δικτύου. Σε μία τέτοια εφαρμογή, είναι δυνατή σχεδόν πλήρης ενεργειακή ανεξαρτησία του σπιτιού από το δίκτυο καθώς και αυξημένη ασφάλεια σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.
Αυτό που ακούγεται απλό στη θεωρία, απαιτεί υψηλό επίπεδο τεχνητής νοημοσύνης και συντονισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ διαφορετικών τεχνικών συνιστωσών, όσον αφορά στην υποδομή και το όχημα στην πράξη. Η αμφίδρομη φόρτιση επικεντρώνεται κυρίως σε περιπτώσεις όπου οι ιδιοκτήτες του σπιτιού χρησιμοποιούν το δικό τους φωτοβολταϊκό σύστημα, για να επωφεληθούν από τη βελτιστοποιημένη ως προς το κόστος χρέωση με την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποθηκεύει την επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια από το φωτοβολταϊκό σύστημα που δεν χρησιμοποιείται από συσκευές στο σπίτι.
Στο πολύ συνηθισμένο σενάριο διαφορετικής χρέωσης της ενέργειας (για παράδειγμα το νυχτερινό τιμολόγιο), το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να τροφοδοτήσει ολόκληρο το σπίτι σε φάσεις όπου οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας είναι υψηλές. Τη νύχτα ή κατά τη διάρκεια χαμηλής χρέωσης από τον πάροχο, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί φθηνή ηλεκτρική ενέργεια για να φορτίσει μέχρι το επιθυμητό επίπεδο. Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, το αυτοκίνητο θα είναι σε θέση να τροφοδοτήσει το σπίτι με ενέργεια για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Δελτίο Τύπου