Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αγοράζονται μόνο από “οικολογικά εθισμένους” και δεν είναι αρκετά ελκυστικά για τους κλασικούς αγοραστές. Τουλάχιστον έτσι πιστεύει ο πρόεδρος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Γαλλίας και CEO της Peugeot.
Ο επικεφαλής του ομίλου PSA που είναι υπεύθυνος για την Peugeot, τη Citroen και τη DS, Carlos Tavares, δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να μην ενδιαφέρουν το ευρύ κοινό.
Εξαιτίας της ακύρωσης του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης, ο Tavares μίλησε σε δημοσιογράφους από διάφορα μέσα. Εκτός τον παραπάνω, ο υπεύθυνος της Peugeot δήλωσε ότι οι κατασκευαστές πρέπει να ασχοληθούν με την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με προσιτές τιμές.
Ο πρώην ηγέτης της Renault τόνισε ότι “η ζήτηση καταρρέει”, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι αρκετά ελκυστικά για τους πραγματιστές και αυτό έχει ως αποτέλεσα οι κυβερνήσεις να καταργούν τις επιδοτήσεις.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλες αγορές όπως η Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο υποχώρησαν, ειδικά όταν οι κυβερνήσεις απέρριψαν ή κατάργησαν τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις.
Παράλληλα, τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Αυστραλία, όπου υπάρχουν ελάχιστα κίνητρα για την επιλογή οχημάτων με μπαταρία.
Οι απόψεις του Tavares έρχονται σε σύγκρουση με τους επικεφαλής μεγάλων κατασκευαστών όπως η Mercedes-Benz και η Volkswagen, οι οποίοι επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση.
Ο πρόεδρος της Daimler και διευθυντής της Mercedes-Benz, Ola Källenius, αναφέρει ότι η εταιρεία του θα διπλασιάσει την παραγωγή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων το 2020 και θα επεκτείνει την οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων “EQ”.
Ωστόσο, ο Tavares δεν είναι ο μόνος που υποστηρίζει όσα είπε. Τον Ιούνιο του 2019, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW, Klaus Frölich, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι υπερβολική και πως η πίεση της κυβέρνησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασε την καταναλωτική ζήτηση.