Close

Opel Ampera-e: Φρενάρει με το πεντάλ του γκαζιού!

Το λανσάρισμα του Opel Ampera-e (στην αγορά των ΗΠΑ κυκλοφορεί ως Chevrolet Bolt EV) επί ευρωπαϊκού εδάφους έχει ξεκινήσει, σε χώρες που διαθέτουν υποδομές EV και που έχουν υιοθετήσει μια διαφορετική νοοτροπία στην οποία η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο.

Opel Ampera-e

Μια τέτοια χώρα είναι η Νορβηγία που θεωρείται η πιο ώριμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, ενώ μέσα στο 2017 θα ακολουθήσουν η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ελβετία.

Όπως διατείνεται η Opel, το Ampera-e προσφέρει τεράστια αυτονομία που φτάνει στα 520 km βάσει του NEDC (New European Driving Cycle).

Η μπαταρία του, που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα, αποτελείται από 288 κυψέλες ιόντων λιθίου, έχει χωρητικότητα 60 kWh και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη LG Chem.

Ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί το Ampera-e αποδίδει 150 kW/204 hp, με τη μέγιστη τιμή ροπής να φτάνει τα 360 Nm. Το συμπαγές μοντέλο επιταχύνει από στάση στα 50 km/h σε μόλις 3,2 δεύτερα, ενώ η εν κινήσει επιτάχυνση 80 – 120 km/h, που είναι τόσο σημαντική στις προσπεράσεις επιτυγχάνεται σε 4,5 δευτ. (προκαταρτικές τιμές). Η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 150 km/h προς όφελος της συνολικής αυτονομίας.

Opel Ampera-e

Το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Opel υπόσχεται ξεκούραστα και σχεδόν αθόρυβα ταξίδια ενώ παράλληλα επαναφορτίζει τις μπαταρίες του εν κινήσει. Για το σκοπό αυτό, ο οδηγός χρειάζεται να αφήνει το γκάζι στο “Drive” mode. Το Ampera-e ανακτά αυτόματα ενέργεια κατά το ρολάρισμα αφού ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια.

To λεγόμενο “φρένο κινητήρα” ενισχύεται όταν ο οδηγός επιλέξει το “Low” mode, αυξάνοντας και την ανάκτηση ενέργειας. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να αλλάξει σε “Regeneration on Demand” για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μέσω ενός μοχλού πίσω από το τιμόνι.

Opel Ampera-e

Η ροπή αντίστασης του μοτέρ είναι τόσο υψηλή στα “Low/ Regen on Demand” modes ώστε το πεντάλ του φρένου δεν χρειάζεται να πατηθεί για μείωση της ταχύτητας μέχρι να σταματήσει τελείως το όχημα σε κανονική κυκλοφορία. Επομένως μπορεί να ελέγχεται μέσω του πεντάλ του γκαζιού (One Pedal Driving).

Ωστόσο, ο οδηγός πρέπει να πατήσει κανονικά φρένο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Τα πρώτα μοντέλα προσομοίωσης δείχνουν ότι οι οδηγοί μπορούν να αυξήσουν την αυτονομία μέχρι 5% συγκριτικά με το “Drive” mode, όταν εφαρμόζουν “One Pedal Driving” με αντίστοιχη πλήρη ανάκτηση ενέργειας σε συνθήκες “σταμάτα-ξεκίνα”.

Πηγή

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top