Close

Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η πρώτη οδική διαδρομή από τον Βόρειο στον Νότιο Πόλο – Και έγινε με το πλήρως ηλεκτρικό Nissan Ariya

Μετά από σχεδόν εννέα μήνες στο δρόμο, ένα αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Ariya έγινε το πρώτο όχημα, βενζινοκίνητο ή ηλεκτρικό, που οδήγησε σε όλη τη διαδρομή από τον Βόρειο στον Νότιο πόλο, με οδηγό τον Chris Ramsey του Plug in Adventures και τη σύζυγό του Julie.

Το ζευγάρι από τη Σκωτία, που προηγουμένως έγινε το πρώτο που ολοκλήρωσε το Mongol Rally με ηλεκτρικό όχημα, ξεκίνησε από τον μαγνητικό Βόρειο Πόλο τον Μάρτιο με ένα τροποποιημένο Nissan Ariya, που κατασκευάστηκε με τη βοήθεια της Arctic Trucks, μιας ισλανδικής εταιρείας που ειδικεύεται στην προετοιμασία οχημάτων για τις πιο δύσκολες συνθήκες στη Γη.

Η ιδέα πίσω από το εγχείρημα ήταν να χρησιμοποιηθεί το Ariya ως δείγμα για μελλοντικές τροποποιήσεις σε ηλεκτρικά και να αποδείξει πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος για την έρευνα και τις αποστολές της Ανταρκτικής μπορούν να αντικατασταθούν.

Οι τροποποιήσεις δεν ήταν πολλές και δύσκολες. Η σημαντικότερη ήταν τα ελαστικά 39 ιντσών που απαιτούσαν τροποποιημένους θόλους τροχών. Εκτός από αυτό, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και η ανάρτηση είναι ως επί το πλείστον στοκ και απλώς ανυψώθηκαν. Προστέθηκαν αρκετά γρανάζια μαζί με κοτσαδόρους ρυμούλκησης και κάποια ενίσχυση στο πλαίσιο και στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Η Arctic Trucks ονόμασε το mod “AT39”, αλλά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το ζευγάρι υιοθέτησε ένα νέο όνομα για το Ariya. Το ονόμασε “Sonrisa”, που είναι η ισπανική λέξη για το χαμόγελο.

Μετά από εννέα μήνες και 17.000 μίλια (περίπου 27.500 χλμ), το ζευγάρι έφτασε τώρα τον Δεκέμβριο στο Νότιο Πόλο. Οι εννέα μήνες μπορεί να φαίνονται πολύς καιρός, αλλά στην πραγματικότητα ήταν το αρχικό σχέδιο, ένα χρονοδιάγραμμα που επιβάλλεται από τον πολικό καιρό και τις μεταβαλλόμενες εποχές που περιόρισαν τις μετακινήσεις.

Το αρχικό σχέδιο ήταν να χρησιμοποιηθεί ένα ρυμουλκούμενο με έναν μικρό ανεμόμυλο για να φορτίζει το αυτοκίνητο ενώ ήταν σταθμευμένο σε πολικές περιοχές, αλλά το τρέιλερ δεν λειτούργησε στους δρόμους της Αρκτικής. Για το τμήμα της Ανταρκτικής, οι Ramsey έχουν χρησιμοποιήσει ηλιακά πάνελ για να βοηθήσουν στη φόρτιση του αυτοκινήτου τη «νύχτα» (που μπορεί να είναι οποιαδήποτε ώρα της ημέρας – η πολική περιοχή βρίσκεται υπό συνεχή ηλιακή ακτινοβολία αυτή την εποχή του χρόνου), εκτός από τη χρήση γεννητριών όταν ο καιρός δεν τους ευνοεί.

To πιο δύσκολο κομμάτι του ταξιδιού ήταν το τελευταίο, η Ανταρκτική, όπου το Sonrisa τα κατάφερε στην πλοήγηση σε θερμοκρασίες έως -30º ή χαμηλότερες. Χρειάστηκε όμως λίγη εφευρετικότητα, στρέφοντας τα στοιχεία υπέρ τους χτίζοντας μικρούς τοίχους από χιόνι για να εμποδίσουν τους αρκτικούς ανέμους να παγώσουν την μπαταρία κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το ζευγάρι έχει χρησιμοποιήσει επίσης μια πτυσσόμενη σκηνή ειδικά για το όχημα για να το διατηρεί ζεστό ενώ είναι σταθμευμένο, κάτι που βοηθά στην αποτελεσματικότητα φόρτισης.

O Νότιος Πόλος βρίσκεται στα 9.300 πόδια ή 2.835 μέτρα, πράγμα που σημαίνει ότι εκτός από το κρύο, η αποστολή πρέπει να αντιμετωπίσει λεπτότερο αέρα και λιγότερο οξυγόνο. Όχι μόνο είναι δύσκολο για τα σώματα των ανθρώπων στην αποστολή, αλλά και τα οχήματα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα δυσκολεύονται να ξεκινήσουν υπό αυτές τις συνθήκες – ένα πρόβλημα με το οποίο η πλήρως ηλεκτρική Ariya δεν δυσκολεύτηκε καθόλου.

H αποστολή τερμάτισε την Παρασκευή αλλά έπρεπε να απενεργοποιήσει τις δορυφορικές επικοινωνίες της κοντά στον πόλο, έτσι ήταν μόνο σε θέση να ενημερώσουν τον κόσμο για τον επιτυχημένο τερματισμό τους την Κυριακή.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top