Smart Cities

Οι ποδηλατόδρομοι δεν είναι λύση, απαιτούνται ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας τροχήλατων οχημάτων

Τα προβλήματα που παρουσιάζονται από την παραβίαση των διαφόρων ειδικών λωρίδων στους δρόμους της Ελλάδας, και όχι μόνο, είναι πολλά. Καθώς τα περιστατικά που καταγράφονται καθημερινά πληθαίνουν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι πλέον δεν είναι αρκετός ένας απλός ποδηλατοδρόμος, εκτός του ότι τα πεζοδρόμια δεν φτάνουν για όλους.

Σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο αναφέρονται ατυχήματα τα οποία αφορούν ποδηλάτες, οδηγούς scooter, πεζούς, ηλικιωμένους που χρησιμοποιούν ειδικά οχήματα, και άλλα.

Το τελευταίο συμβάν που έλαβε χώρα στον Ελλαδικό χώρο αφορά μία 12 μελή ομάδα ποδηλατιστών στην Πτολεμαΐδα. Τα μέλη της ομάδας έκαναν προπόνηση στον δρόμο Πτολεμαΐδας-Άρδασσας και κάποια στιγμή το όχημα μιας 62χρονης μπήκε στο αντίθετο ρεύμα παρασύροντας τα 6 μέλη της ομάδας.

Το συγκεκριμένο ατύχημα είναι απόρροια της παιδείας των Ελλήνων οδηγών και της απουσίας των απαραίτητων υποδομών στους δρόμους της χώρας. Οι ποδηλατοδρόμοι είναι ελάχιστοι ακόμη και σε μεγάλα αστικά κέντρα. Ενώ οι οδηγοί συχνά παραβιάζουν τις ειδικές λωρίδες με τη δικαιολογία ότι οι ποδηλάτες είναι ελάχιστοι και δεν χρησιμοποιούν τόσο συχνά το τόσο πολύτιμο 1 μέτρο που περισσεύει στην άκρη του δρόμου.

Ας δεχτούμε ότι οι οδηγοί έχουν δίκιο και οι ποδηλάτες δεν είναι τόσοι πολλοί ώστε να απαιτείται η ύπαρξη ποδηλατόδρομων, κι ας εξετάσουμε το θέμα από μία εντελώς διαφορετική σκοπιά.

Στους δρόμους κινούνται καθημερινά αρκετοί ποδηλάτες, άτομα με αναπηρίες, ηλικιωμένοι με ειδικά αμαξίδια, οδηγοί scooter και χρήστες skate. Αν αθροίσουμε τα πλήθη όλων αυτών των υπο-ομάδων οδηγούμαστε σε ένα σεβαστό αριθμό συμπολιτών μας οι οποίοι έχουν ανάγκη ένα ασφαλές πέρασμα από τους επικίνδυνους δρόμους των πόλεων.

Πλέον το ζήτημα δεν αφορά τη δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων, αλλά την κατασκευή ειδικών λωρίδων για χρήστες τροχήλατων οχημάτων κάθε είδους. Λωρίδες οι οποίες θα είναι προστατευμένες και ασφαλής από εξωτερικές παρεμβάσεις μοτοσικλετιστών και οδηγών αυτοκινήτων.

Ίσως αν οι υπεύθυνοι δουν το θέμα από αυτή τη σκοπιά να δούμε πραγματική μείωση των ατυχημάτων, και να μην χρειαστεί ποτέ ξανά να διαβάζουμε για τον θάνατο ενός ποδηλάτη που τον παρέσυρε κάποιο αυτοκίνητο.

Χάρης Αναγνωστόπουλος

View Comments

Πρόσφατα άρθρα

Τύπος ξεγέλασε τα ρομποταξί της Waymo με μπλούζα με το σήμα του ΣΤΟΠ (βίντεο)

Οι εταιρείες που αναπτύσσουν αυτόνομα οχήματα συχνά αναφέρονται στα απροσδόκητα σενάρια που συναντώνται κατά την…

06/05/2024

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.