Close

Οι δήμοι πρέπει να εκπονήσουν σχέδια για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων

Με στόχο τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα, το Πράσινο Ταμείο, απευθύνει πρόσκληση στους δήμους, προϋπολογισμού 5,42 εκατ. ευρώ για το 2020-2021, για τα σχέδια που θα προβλέπουν τα σημεία φόρτισης και τις θέσεις στάθμευσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ειδικότερα, κατά την διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασής του το διοικητικό συμβούλιο του Πράσινου Ταμείου ενέκρινε το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα των δήμων για την εκπόνηση των σχεδίων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (ΣΦΗΟ). Τα ΣΦΗΟ θα αποτελούν ουσιαστικά τον οδικό χάρτη χωροθέτησης των δημοσίως προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελεί και το προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών στην Ελλάδα.

Η πρόσκληση αυτή από το Πράσινο Ταμείο έρχεται μετά την απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη και του υφυπουργού Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Δημήτρη Οικονόμου, με την οποία εκδόθηκαν οι αναλυτικές τεχνικές οδηγίες για τα ΣΦΗΟ. Υπενθυμίζεται ότι οι μεγάλοι και μεσαίοι δήμοι υποχρεούνται να τα καταρτίσουν έως τις 31 Μαρτίου 2021 και οι μικροί, έναν χρόνο αργότερα, έως τις 31 Μαρτίου 2022.

3ετές πρόγραμμα

Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 3ετής και ολοκληρώνεται στις 31.03.2022. Για τα έτη 2020-2021, όπως προαναφέρθηκε, η συνολική δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 5,42 εκατ. € και κατά το επόμενο έτος θα εκδοθούν νέες προσκλήσεις προκειμένου να καλυφθεί χρηματοδοτικά το σύνολο των δήμων της χώρας.

Δυνητικοί δικαιούχοι είναι όλοι οι δήμοι μητροπολιτικών κέντρων, οι μεγάλοι και μεσαίοι ηπειρωτικοί δήμοι, οι δήμοι πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και οι μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί δήμοι.

Η πρόσκληση θα παραμείνει ανοιχτή για την εκδήλωση ενδιαφέροντος των δήμων κατά το διάστημα 23 Νοεμβρίου 2020 – 4 Δεκεμβρίου 2020. Η υποβολή των προτάσεων θα γίνεται μόνον ηλεκτρονικά, από την ιστοσελίδα του Πράσινου Ταμείου (www.prasinotameio.gr). Η πρόσκληση και ο οδηγός του προγράμματος θα είναι διαθέσιμα στην ψηφιακή πύλη του Πράσινου Ταμείου από τη Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2020, ώρα 14:00.

Για κάθε δήμο προβλέπεται η υποβολή μιας (1) πρότασης για τη σύνταξη ΣΦΗΟ εντός των διοικητικών του ορίων – είτε οι προτάσεις υποβληθούν από τον δήμο, είτε από αρμόδιο Σύνδεσμο ΟΤΑ, είτε από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Π.Ε.Δ.). Στους δυνητικούς δικαιούχους παρέχεται η δυνατότητα υποβολής προς ένταξη και ήδη συμβασιοποιημένων υπηρεσιών ή υπηρεσιών των οποίων έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία δημοπράτησης και καλύπτουν τα κριτήρια της επιλεξιμότητας.

«Με το πρόγραμμα για την εκπόνηση των σχεδίων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, υποστηρίζουμε με πράξεις την πολιτική του Υπουργείου να μπει η ηλεκτροκίνηση στη ζωή των πολιτών καθώς εξασφαλίζουμε στους δήμους της χώρας ένα ακόμα χρηματοδοτικό εργαλείο. Πρόκειται για το 16ο πρόγραμμα που προκηρύσσει το Πράσινο Ταμείο σε λιγότερο από έναν χρόνο. Μαζί με τα 8 ολοκληρωμένα ή ειδικά προγράμματα Life, ανεβάζουν τον αριθμό των σχετικών ειδικών δράσεων του Πράσινου Ταμείου για φέτος στα 24», δήλωσε ο πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου, Στάθης Σταθόπουλος.

Πηγή

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

1 Comment

  1. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά, βαριά, κοστοβόρα και έχουν και τεράστιο κόστος απόσυρσης των μπαταριών τους, καθώς η ανακύκλωσή τους απαιτεί ακριβές εγκαταστάσεις .
    Επίσης η τακτική των εταιρειών που ζητούν να αγοράζεις συνέχεια νέο αυτοκίνητο αντί να ανανεώνεις το υπάρχον επισκευάζοντας ή αλλάζοντας ότι παλιώνει, καταστρέφουν σε μεγάλο ποσοστό τον πλανήτη .
    Αποψή μου είναι να δοθεί βάρος στα αυτοκίνητα υδρογόνου .
    Ηδη η Χιουντάι και η Τογιότα έχουν εδώ και αρκετά χρόνια, εξαιρετικά μοντέλα με μεγάλη αυτονομία . Επίσης η φιλοσοφία των εταιρειών θα πρέπει να αλλάξει σε : Νοικιάζουμε αυτοκίνητα αντί να τα πουλάμε, έχουμε μειωμένα κέρδη για φορολόγηση αλλά τα ανανεώνουμε και τα συντηρούμε ώστε να έχουμε μακροπρόθεσμα έσοδα περισσότερα απο την πώληση .
    Ετσι γίνεται οικονομία στους πόρους του πλανήτη που μπορεί σε 20-30 χρόνια να αρχίσουν να στερεύουν .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1 Comment
scroll to top