Ηλεκτρικά αεροπλάνα σκοπεύει να προμηθευτεί η Νορβηγία

Η Νορβηγία είναι από τις πρώτες χώρες που έχουν υιοθετήσει την ηλεκτροκίνηση, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Σε μια προσπάθεια να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, η χώρα σκοπεύει μέσα στα επόμενα χρόνια να ανανεώσει τον στόλο αεροπλάνων της, με αεροσκάφη ηλεκτρικής και υβριδικής τεχνολογίας, από εταιρείες όπως η Airbus και η Boeing.

Οι Ευρωπαϊκές χώρες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτρικών (EV)

Το πλάνο παρουσίασε ο Dag Falk-Pedersen, επικεφαλής της κρατικής εταιρείας Avinor η οποία διαχειρίζεται 45 αεροδρόμια στη χώρα. «Στο μυαλό ου δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μέχρι το 2040 η Νορβηγία θα λειτουργεί εντελώς ηλεκτρικά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Falk-Pedersen σε συνέντευξη Τύπου στο Όσλο.

«Μεταξύ των κατασκευαστριών εταιρειών, η Airbus μας είπε ότι χρειάζονται έναν πελάτη και χρειάζονται μια αγορά – εμείς μπορούμε να τους προσφέρουμε και τα δύο. Φυσικά και χρειάζονται μεγαλύτερη αγορά και περισσότερους πελάτες, αλλά κάποιος πρέπει να κάνει την αρχή».
Όπως είπε ο επικεφαλής της Avinor, μέσα στην επόμενη διετία θα διεξαχθεί διαγωνισμός για την αγορά των πρώτων ηλεκτρικών αεροπλάνων, προσθέτοντας πως ο διαγωνισμός θα αφορά στην αγορά από 5 έως 15 αεροσκάφη που θα έχουν από 12 έως 50 θέσεις.

Airbus E-Fan

Κορυφαίες εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών, όπως η Airbus και η Boeing περιμένουν να υπάρξει ενδιαφέρον από την αγορά πριν αναπτύξουν και παρουσιάσουν τα δικά τους ηλεκτρικά αεροσκάφη.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή για τα ηλεκτρικά αεροσκάφη είναι το βάρος, λόγω των ευμεγεθών μπαταριών, καθώς και η περιορισμένη αυτονομία.

Τον περασμένο Οκτώβριο, η Zunum Aero, μια start-up που εδρεύει στο Σιάτλ και υποστηρίζεται με κεφάλαια από τη Boeing και την JetBlue Airways Corp, ανακοίνωσε το πλάνο της να παρουσιάσει στην αγορά ένα υβριδικό-ηλεκτρικό αεροπλάνο χωρητικότητας έως και 12 επιβάτες μέχρι το 2022.

Ένα μήνα αργότερα, τον Νοέμβριο του 2017, η Airbus ένωσε τις δυνάμεις της με τη Rolls-Royce και τη Siemens για την ανάπτυξη ενός υβριδικού ηλεκτρικού κινητήρα.

Πηγή 1, 2