Nissan: Παρουσιάζει το ηλεκτρικό Silvia από το μακρινό 1964

Ποτέ κανείς δεν θα μπορούσε να αντισταθεί σε μια τέτοια πρόκληση, όταν ο Matthew Weaver, Αντιπρόεδρος της Nissan Design Europe, κλήθηκε να επανασχεδιάσει ένα αυτοκίνητο από την ιστορία της Nissan για ένα ηλεκτρικό μέλλον, επιλέγοντας να “ζωντανέψει” το εμβληματικό Silvia CSP311.

Το Silvia είναι μοναδικό στο είδος του. Είναι ένα σπάνιο μοντέλο που λανσαρίστηκε το 1964, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Στην πραγματικότητα είναι τόσο σπάνιο, που ακόμη και μερικοί από τους πιο έμπειρους και παλιούς εργαζόμενους της Nissan δεν το έχουν δει.

Νέες προκλήσεις

Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι περισσότεροι σχεδιαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν την πρόκληση να “εμποτίσουν” την κληρονομιά των αντίστοιχων εμπορικών σημάτων τους, ενώ παράλληλα ανακαλύπτουν τι μπορούν και πρέπει να είναι τα αυτοκίνητα. Κάθε σχέδιο ξεκινά από ένα λευκό χαρτί. Στη συνέχεια έρχονται σκίτσα και πολλά 2D σχέδια, ακολουθούμενα από ψηφιακά και τρισδιάστατα πρωτότυπα πηλού. Στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι σχεδιαστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες τεχνικές για να βρουν νέες ιδέες, αλλά μπορούν να “παίξουν” με ένα εντελώς νέο σύνολο κανόνων.

Παλαιότερα, οι σχεδιαστές έπρεπε να συνεργαστούν με τους μηχανικούς για να βρουν έναν τρόπο για να φιλοξενήσουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, συστήματα ψύξης / θέρμανσης και την εξάτμιση. Τώρα, αυτά τα άλλοτε βασικά εξαρτήματα έχουν αντικατασταθεί από μπαταρίες, μετατροπείς και μικρούς κινητήρες. Είναι μια μεγάλη αλλαγή στην καθημερινή δουλειά ενός σχεδιαστή, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά και να παρέχουν μια νέα εμπειρία στους οδηγούς.

Οι σημερινοί σχεδιαστές πρέπει να σκεφτούν τη νέα λειτουργικότητα και τις συσκευές που την επιφέρουν, όπως ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες. Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να βρουν νέους τρόπους για να κάνουν το ίδιο πράγμα που προσπαθούσαν ανέκαθεν να επιτύχουν: να δημιουργήσουν μια συναισθηματική ανταπόκριση και να δημιουργήσουν μια διαρκή σύνδεση με τους πελάτες.

Μια ομαλότερη κύλιση

Όταν εξετάζουμε τις τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, κανείς δεν είναι καλύτερα τοποθετημένος σε αυτό από τον Marco Fioravanti, Αντιπρόεδρο Προγραμματισμού Προϊόντων, στην Nissan Europe. Αυτός και η ομάδα του έχουν ως αποστολή να εξετάσουν τι θα θέλουν και θα χρειάζονται οι πελάτες σε 20 χρόνια από τώρα.

Κοιτάζοντας περαιτέρω, ποιος ξέρει πώς οι απαιτήσεις των πελατών, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η νομοθεσία θα επηρεάσουν το σχεδιασμό; Το σίγουρο είναι ότι τα αυτοκίνητα αλλάζουν. Θα φαίνονται και θα λειτουργούν διαφορετικά για να είναι πιο φιλικά προς το χρήστη, ενεργειακά αποδοτικά και πρακτικά. Η “επανεμφάνιση” των κλασικών αυτοκινήτων για τον σύγχρονο κόσμος της ηλεκτροκίνησης, ακόμη και αν ξεκινούν μόνο ως σκίτσα, αποδεικνύει ότι οι μελλοντικές δυνατότητες είναι ατελείωτες.

Δελτίο Τύπου

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *