Η Nissan εγκαταλείπει τα σχέδια για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου μπαταριών LFP στην Ιαπωνία, που είχε στόχο να μειώσει το κόστος των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να συμβαδίζει με ηγέτες το κλάδου όπως η BYD.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα «εγκαταλείψει τα σχέδια για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου» στην Ιαπωνία, το οποίο είχε προγραμματιστεί να παράγει μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP).
Σύμφωνα με νέα έκθεση του Nikkei τη Δευτέρα, η Nissan περικόπτει περίπου 20.000 θέσεις εργασίας στην Ιαπωνία και σε άλλες αγορές του εξωτερικού, ή περίπου το 15% του εργατικού δυναμικού της. Η εκτίμηση είναι υπερδιπλάσια από τις 9.000 που είχε ανακοινώσει προηγουμένως η Nissan.
Πέρυσι, η Nissan απασχολούσε πάνω από 133.000 υπαλλήλους. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να κλείσει ένα εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη. Δύο άλλα εργοστάσια φέρονται να κλείνουν, αλλά η Nissan δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει εάν ή πού θα βρίσκονται αυτά.
Η απόφαση λαμβάνεται καθώς η Nissan «εξετάζει όλες τις επιλογές για την αποκατάσταση της απόδοσής της». Η Nissan δήλωσε ότι θα συνεχίσει να εργάζεται πάνω σε μια στρατηγική για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων «ευθυγραμμισμένη με τις ανάγκες της αγοράς» στο πλαίσιο των προσπαθειών ανάκαμψης.
Η Nissan έλαβε μόλις τον Σεπτέμβριο έγκριση για την κατασκευή του νέου εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιαπωνία από το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (METI).
Οι μπαταρίες επρόκειτο να εγκατασταθούν στα μίνι οχήματα της Nissan από το 2028, στο πλαίσιο μιας επένδυσης άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Η Nissan είχε προγραμματιστεί να λάβει έως και 55,7 δισεκατομμύρια γιεν (384 εκατομμύρια δολάρια) σε κρατική υποστήριξη για να βοηθήσει στην οικοδόμηση μιας εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού.
Όπως και άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Nissan αντιμετωπίζει χαμηλότερες πωλήσεις σε βασικές αγορές όπως η Κίνα και η Βόρεια Αμερική. Η εταιρεία αναμένει να καταγράψει καθαρές ζημίες έως και 750 δισεκατομμύρια γιεν (5,2 δισεκατομμύρια δολάρια) για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2025.
Το νέο εργοστάσιο LFP αναμενόταν να βοηθήσει τη Nissan να μειώσει το κόστος των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων κατά 20% έως 30%, με ετήσια παραγωγική ικανότητα έως και 5 GWh.
Αργότερα φέτος, η Nissan θα λανσάρει το LEAF επόμενης γενιάς στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Μετά την αποκάλυψη του ανανεωμένου ηλεκτρικού οχήματος τον Μάρτιο, η Nissan ισχυρίστηκε ότι το νέο LEAF θα έχει «σημαντικές βελτιώσεις στην αυτονομία».
Η Nissan εγκατέλειψε το εμβληματικό σχέδιο του hatchback για ένα προφίλ που θυμίζει περισσότερο crossover. Θα διαθέτει επίσης μια εγγενή θύρα NACS για πρόσβαση στους Tesla Superchargers.
Αν και οι επίσημες προδιαγραφές και οι τιμές θα αποκαλυφθούν πλησιέστερα στην κυκλοφορία, ο επικεφαλής προγραμμάτων οχημάτων της Nissan, Francois Bailly, δήλωσε στο TopGear.com ότι το νέο LEAF αναμένεται να έχει αυτονομία 600 χλμ. (WLTP).
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.