Επτά δεκαετίες συμπληρώνει φέτος η Nissan από την πρώτη της απόπειρα στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.
Η εμπλοκή της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) ξεκίνησε το μακρινό 1947, με την κυκλοφορία του Tama.
Ήταν ένα πρωτοποριακό για την εποχή του τετραθέσιο ηλεκτρικό όχημα (EV), που μπορούσε με μια πλήρη φόρτιση να καλύψει μια διαδρομή 65 km.
O ηλεκτροκινητήρας που το κινούσε απέδιδε 3,3 kWh (4,5 ίππους), ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 35 km/h. Η συνιστώμενη ταχύτητα για μεγαλύτερη αυτονομία ήταν 28km/h.
Το Tama αναπτύχθηκε από την Tokyo Electro Automobile Co Ltd, η οποία αργότερα απορροφήθηκε από τη Nissan και κυκλοφορούσε στην αγορά σε δύο εκδόσεις, ως επιβατικό (δίπορτο, τετραθέσιο) και ως φορτηγό (διθέσιο, μπορούσε να μεταφέρει στην καρότσα του βάρος έως 500 κιλά).
Για τους “παραδοσιακούς” που δεν ήθελαν να “πειραματιστούν” με την ηλεκτροκίνηση, οι δύο εκδόσεις του Tama κυκλοφορούσαν και με βενζινοκινητήρα.
Έκτοτε, η Nissan “έχτισε” μια πλούσια κληρονομιά στην τεχνολογία μηδενικών εκπομπών ρύπων, αποκτώντας στο πέρασμα των δεκαετιών ηγετική θέση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV).
H επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση ήρθε το 2010, με την κυκλοφορία του Nissan Leaf, του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου επιβατικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής.
Τώρα στη δεύτερη γενιά του, το νέο Leaf θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στις 6 Σεπτεμβρίου.