H εταιρεία Morgan Stanley δημοσίευσε μια νέα αναφορά, η οποία κάνει λόγο ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων θα φτάσουν το 15% της συνολικής αγοράς, μέχρι το 2025. Αυτό το ποσοστό, είναι τρεις φορές μεγαλύτερο, από ότι είχε προβλεφθεί στο παρελθόν. Τι άλλαξε όμως από τότε;
Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, έχουν επιταχύνει τα σχέδιά τους για την δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για τον λόγο ότι συνειδητοποίησαν ότι οι αυστηροί νόμοι κατά των παραδοσιακών κινητήρων και των ρύπων θα τους καταστήσουν πολύ γρήγορα μη ανταγωνιστικούς. Κατά την μεταβατική αυτή περίοδο, τα κέρδη τους αναμένεται να μειωθούν αρκετά.
Ο Harald Hendrikse, αναλυτή της Morgan Stanley, αναφέρει, «Παρόλο το γεγονός ότι πολλές ερωτήσεις σχετικές με τα ηλεκτρικά οχήματα μένουν για να απαντηθούν, τα αυξανόμενα κόστη από τις κανονιστικές νομοθεσίες για τους ήδη υπάρχοντες κινητήρες εσωτερική καύσης, έκανε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάξουν στρατηγική, προς τα ηλεκτρικά οχήματα και να βελτιώσουν την τεχνολογία των μπαταριών».
Τα ηλεκτρικά οχήματα θα εκπέμπουν ήχο για να τα ακούν οι πεζοί
Η αναφορά κάνει λόγο για τις κινήσεις μεγάλων εταιρειών, όπως την Volkswagen, Mercedes-Benz, που πρόσφατα ανακοίνωσαν μεγαλεπήβολα σχέδια για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, την ώρα που η Toyota και η BMW καταλαβαίνουν την δύναμη της μπαταρίας, και εγκαταλείπουν ακόμη και οχήματα υβριδικής τεχνολογίας και τεχνολογίας fuel cell.
Ο Hendrikse προσθέτει, «Καθώς περισσότεροι κατασκευαστές δεσμεύονται στα ηλεκτρικά οχήματα, με του καταναλωτές να αποκτούν μεγαλύτερη πρόσβαση σε αυτά, πιστεύουμε ότι οι προβλέψεις που αφορούν την αγορά νέων οχημάτων, μπορεί να ανέβει έως και 10-15% μέχρι το 2025».
Η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα, φαίνεται ότι είναι αρκετά μικρή μέχρι σήμερα. Ωστόσο, με τους μεγάλους κατασκευαστές να μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να ανεβάζουν τον πήχη ψηλά, σίγουρα η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα θα ανέβει, αφού τα δεδομένα είναι πλέον διαφορετικά.