Self-Driving

Το ΜΙΤ προσπαθεί να μάθει τα αυτόνομα οχήματα να αλλάζουν λωρίδες σαν άνθρωποι

Λύση στην αλλαγή λωρίδων για τα αυτόνομα οχήματα προσπαθεί να δώσει το MIT μέσω ενός νέου αλγορίθμου. Σε γενικότερο πλαίσιο τα αυτόνομα οχήματα θεωρούνται ότι είναι πιο ανώτερα στην οδήγηση σε σχέση με τους ανθρώπους, αλλά η αλλαγή λωρίδων φαίνεται ότι δεν είναι και το πιο δυνατό σημείο τους.

Ο νέος τους αλγόριθμος όμως σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Πληροφορικής και Τεχνητής Νοημοσύνης θα κάνει τα αυτόνομα οχήματα να δρουν πιο πολύ σαν άνθρωποι.

Οι μέχρι στιγμής αλγόριθμοι ή είτε είναι πολύπλοκα στατιστικά μοντέλα τα οποία δυσκολεύονται να πραγματοποιήσουν γρήγορα αποφάσεις στη στιγμή ή δρουν πολύ συντηρητικά, αποφεύγοντας να αλλάζουν λωρίδες συχνά.

Ο αλγόριθμος του ΜΙΤ επιτρέπει πιο επιθετική οδήγηση εκ μέρους των αυτόνομων οχημάτων και πιο γρήγορες αποφάσεις. Ο προτεινόμενος από το MIT αλγόριθμος στην ουσία εκμεταλλεύεται τις λεγόμενες “buffer zones”, οι οποίες αντιπροσωπεύουν τον χώρο γύρω από το όχημα, ο οποίος είναι ασφαλής για να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Συνήθως τα αυτόνομα οχήματα υπολογίζουν τις buffer zones εκ των προτέρων κάτι όμως που έχει σαν αποτέλεσμα καθυστερημένους χρόνους απόκρισης. Ο αλγόριθμος του MIT έχει λιγότερες μεταβλητές κι έτσι επιτρέπει στα αυτόνομα οχήματα να λαμβάνουν αποφάσεις εκείνη τη στιγμή.

Μάλιστα, σύμφωνα με το MIT, ο αλγόριθμος έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε προσομοιώσεις με μέχρι 16 αυτόνομα οχήματα και εκατοντάδες άλλα αυτοκίνητα. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από την Toyota, η οποία επίσης χρηματοδοτεί ένα project του MIT για τη δημιουργία εναλλακτικού συστήματος πλοήγησης για αυτόνομα οχήματα.

Πάντως μετά τα πρόσφατα θανατηφόρα ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα δεν ξέρουμε αν αυτό που θέλουμε να ακούσουμε αυτή τη στιγμή είναι αυτόνομα οχήματα που οδηγούν πιο επιθετικά.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.