Η πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει δασμούς έως και 38% στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, ιδιαίτερα μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η Mercedes-Benz, η BMW και η Volkswagen, που έχουν βρει μια κερδοφόρα αγορά στην Κίνα, εκφράζουν έντονες ανησυχίες για την πιθανή αντίδραση που θα μπορούσαν να έχουν οι δασμοί στις δραστηριότητές τους στην χώρα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, δήλωσε ότι τα προστατευτικά μέτρα της ΕΕ θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εμπορικό πόλεμο, βλάπτοντας ευρωπαϊκές εταιρείες και συμφέροντα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Όλα Καλλένιους, επανέλαβε αυτά τα συναισθήματα, τονίζοντας την ανάγκη για ανοιχτό εμπόριο και συνεργασία και όχι για εμπόδια.
Εν τω μεταξύ, η Volkswagen αμφισβήτησε το χρονοδιάγραμμα της απόφασης της ΕΕ, επικαλούμενη μια ασθενή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή.
Η ΕΕ βλέπει αυτούς τους δασμούς ως αντίμετρο στις βαριές επιδοτήσεις που απολαμβάνουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο, η κίνηση προκάλεσε κριτική από τον γερμανικό φορέα της βιομηχανίας VDA, ο οποίος υποστηρίζει ότι οι δασμοί θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό στον ευρωπαϊκό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι δασμοί δεν περιορίζονται στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι δυτικοί παραγωγοί όπως η Tesla, η BMW, η Volvo και η Dacia της Renault, που εξάγουν τα ηλεκτρικά τους που κατασκευάζουν στην Κίνα στην Ευρώπη, θα επιβαρυνθούν επίσης.
Αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σε δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόσθετο κόστος για αυτές τις εταιρείες, οι οποίες ήδη παλεύουν με την επιβράδυνση της ζήτησης και την πτώση των τιμών στις εγχώριες αγορές τους.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Bjorn Annwall, προειδοποίησε ότι αυτό το επιπλέον κόστος θα πηγαίνει τελικά στους καταναλωτές, καθιστώντας τα ηλεκτρικά ακριβότερα. Η Volvo, που ανήκει στην κινεζική Zhejiang Geely Holding, υποστηρίζει σθεναρά το ελεύθερο εμπόριο και θεωρεί αυτούς τους δασμούς ως εμπόδιο σε αυτό.
Ενώ η απόφαση της ΕΕ στοχεύει να προστατεύσει τη δική της βιομηχανία ηλεκτρικών από την εισροή κινεζικών μοντέλων χαμηλότερου κόστους, ορισμένοι οικονομολόγοι υποστηρίζουν ότι ο άμεσος αντίκτυπος των δασμών θα είναι ελάχιστος.
Ωστόσο, το Ινστιτούτο του Κιέλου για την Παγκόσμια Οικονομία προβλέπει ότι οι δασμοί θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, ενδεχομένως να αντισταθμιστούν από την υψηλότερη παραγωγή στην Ευρώπη.
Η Κίνα, από την πλευρά της, δεσμεύτηκε να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινίσει ακόμη κάποια αντίποινα.
Από την άλλη πλευρά, η Κινεζική Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων φαίνεται λιγότερο ανήσυχη, εκφράζοντας την πεποίθησή της για τις συνεχιζόμενες δυνατότητες ανάπτυξης των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών στην Ευρώπη.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.