Η Tesla πούλησε 1,79 εκατομμύρια οχήματα σε πελάτες πέρυσι, μια μικρή μείωση σε σύγκριση με τα 1,8 εκατομμύρια οχήματα το προηγούμενο έτος.
Η παραγωγή μειώθηκε επίσης ελαφρώς στα 1,77 εκατομμύρια οχήματα.
Ακόμη και το πολυαναμενόμενο Cybertruck, το φουτουριστικό pick-up της Tesla, δεν πέτυχε τα προσδοκώμενα νούμερα πωλήσεων. Μαζί με τα Model S και Model X, το Cybertruck αποτελούσε λιγότερο από το 5% των συνολικών πωλήσεων. Τα μοντέλα 3 και Y παραμένουν η μεγαλύτερη επιτυχία της Tesla, αντιπροσωπεύοντας τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις.
Τα προβλήματα πωλήσεων της Tesla δεν είναι μια μεμονωμένη περίπτωση, καθώς σχεδόν ολόκληρη η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζει να χάνει δυναμική. Οι παγκόσμιες προκλήσεις όπως ο επίμονος πληθωρισμός, η αύξηση των επιτοκίων και τα συνεχιζόμενα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας μειώνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Σε αυτό προστίθενται αλλαγές στους όρους επιδότησης σε ορισμένες χώρες, οι οποίες παρεμποδίζουν περαιτέρω τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ενώ η Tesla παλεύει, η BYD. πούλησε εντυπωσιακά 4,27 εκατομμύρια οχήματα το 2024 σε σύγκριση με 3 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος. Ένας βασικός παράγοντας αυτής της επιτυχίας είναι η αυξανόμενη δημοτικότητα των plug-in υβριδικών στην Κίνα. Η BYD μπόρεσε να πουλήσει 2.485.378 από αυτά τα οχήματα μόνο το 2024, επωφελούμενη από γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.
Aπό την άλλη πλευρά, η Volkswagen, αντιμετωπίζει προβλήματα. Η VW εκτιμά ότι πούλησε 9 εκατομμύρια οχήματα το 2024, 200.000 λιγότερα από το 2023. Εκτός από τις τρέχουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Volkswagen παλεύει με το υψηλό κόστος παραγωγής στη Γερμανία, τη συγκριτικά χαμηλή παραγωγικότητα και την ισχυρή εξάρτηση από την κινεζική αγορά. Ειδικότερα στην Κίνα, η Volkswagen υπέστη σημαντική πτώση στις πωλήσεις λόγω του επιθετικού ανταγωνισμού από εγχώριους κατασκευαστές όπως η BYD.
Παράλληλα, η Volkswagen χρειάστηκε να αντιμετωπίσει και ζητήματα προστασίας δεδομένων. Μια ευπάθεια ασφαλείας ανακαλύφθηκε πρόσφατα στη θυγατρική της VW, Cariad, η οποία είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη λύσεων λογισμικού για τα οχήματα της VW. Τα ευαίσθητα δεδομένα τοποθεσίας για περίπου 800.000 οχήματα VW, Audi, Seat και Skoda ήταν ελεύθερα προσβάσιμα για μήνες.
Εν τω μεταξύ, ένας άλλος ανταγωνιστής των δυτικών κατασκευαστών αυτοκινήτων βρίσκεται σε άνοδο. Η Xiaomi, γνωστή για τα smartphone της, εισήλθε στην αγορά των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων το 2024. Περίπου 130.000 οχήματα Xiaomi SU7 πωλήθηκαν σε πελάτες μόνο τον πρώτο χρόνο. Ο κατασκευαστής σκοπεύει να ενισχύσει το παιχνίδι του το 2025 και να διπλασιάσει τα νούμερα των πωλήσεών του.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.