Διαβάστε αναλυτικά στοιχεία για το πολυτελές ηλεκτρικό σεντάν Lucid Air που έρχεται να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Tesla Model S.
Το νέο πολυτελές σεντάν της Lucid είναι και επίσημα εδώ, έτοιμο να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς σε μια κατηγορία, αυτή των ηλεκτρικών σεντάν, που το Tesla Model S κυριαρχεί εδώ και χρόνια.
Και η αλήθεια είναι πως τα δείγματα γραφής του φιλόδοξου πολυτελούς σεντάν είναι εντυπωσιακά.
Πλούσιοι χώροι για επιβάτες και πράγματα (739 λίτρα για αποσκευές!), πανίσχυροι κινητήρες, εξωπραγματική αυτονομία, εντυπωσιακό εσωτερικό όπου δεσπόζει η κυρτή οθόνη 5Κ 34 ιντσών (!) και προηγμένα συστήματα ADAS συμπληρώνουν ένα εκρηκτικό πακέτο.


Τo Air θα κυκλοφορήσει σε τέσσερις εκδόσεις, με τιμές που ξεκινούν «κάτω από 80.000 δολάρια» και φτάνουν μέχρι τα 169.000 για την Air Dream Edition.

Για την βασική έκδοση δεν γνωρίζουμε επισήμως ούτε την αυτονομία της ούτε της απόδοσή της, παρά μόνο ότι με 20 λεπτά φόρτιση σε ταχυφορτιστή θα μπορεί να καλύπτει 482 χιλιόμετρα (κύκλος EPA).
Η τιμή της θα ξεκινά «κάτω από τα 80.000 δολάρια», όπως αναφέρει η εταιρεία, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε πόσο ακριβώς, αποτελώντας το πιο προσιτό Air και θα βγει στην παραγωγή το 2022.
Η επόμενη έκδοση είναι η Air Touring που θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2021. Η απόδοση φτάνει τους 602 ίππους, η αυτονομία προσδιορίζεται στα 653 χιλιόμετρα (κύκλος EPA), η τελική ταχύτητα στα 250 km/h, ενώ θα χρειάζεται 3,2 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-96 km/h και 11,4 δευτερόλεπτα για το 400άρι. Τιμή εκκίνησης τα 95.000 δολάρια.

Οι πρώτες εκδόσεις που θα λανσαριστούν στην αγορά, θα είναι οι δύο κορυφαίες.
Η Air Grand Touring με τιμή εκκίνησης 139.000 δολάρια, αυτονομία 832 χιλιόμετρα (κύκλος EPA) και απόδοση 800 ίππους. Η εν λόγω έκδοση κάνει τη διαδικασία 0-96 km/h σε 3 δευτερόλεπτα, το 400άρι σε 10,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 270 km/h. Αναμένεται να είναι διαθέσιμη στα μέσα του 2021.
«Last but not Least» η κορυφαία έκδοση Air Dream Edition, των 169.000 δολαρίων, η οποία θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένα αντίτυπα. Είναι αυτή που είδαμε να επικρατεί του Tesla Model S στην πίστα, κάνοντας το 400άρι σε μόλις 9,9 δευτερόλεπτα.
Η ιπποδύναμη εδώ ξεπερνά τους 1.000 ίππους (1.080), η αυτονομία φτάνει τα 809 χιλιόμετρα (κύκλος EPA) με ζάντες 19 ιντσών και η τελική τα 270 km/h. Η συγκεκριμένη έκδοση θα έρθει την άνοιξη του επόμενου έτους.
Οι δυο κορυφαίες εκδόσεις, όπως ανέφερε η Lucid, εφοδιάζονται με συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 113 kWh.
Η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την εμπειρία που έχει αποκτήσει από την Formula E όπου αποτελεί τον αποκλειστικό προμηθευτή μπαταριών αλλά και συστημάτων διαχείρισής τους στα μονοθέσια του Πρωταθλήματος.

Σημειώστε πως και οι τέσσερις εκδόσεις θα μπορούν με φόρτιση 20 λεπτών σε ταχυφορτιστή 300 kW (στις ΗΠA υπάρχουν μόλις 350 σταθμοί που υποστηρίζουν τέτοια φόρτιση) να εξασφαλίζουν αυτονομία 482 χιλιομέτρων (κύκλος EPA).
Τα συστήματα ADAS του Air
Το Air είναι εφοδιασμένο με μια σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και υποστηρίζει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 και αργότερα επιπέδου 3.
Η τεχνολογική πλατφόρμα που εξελίσσει η εταιρεία ονομάζεται DreamDrive και υποστηρίζει αυτή τη στιγμή 19 συστήματα ADAS τα οποία και θα είναι διαθέσιμα στον βασικό εξοπλισμό. Υπάρχουν κι άλλες 8 λειτουργίες που θα ενσωματωθούν αργότερα μέσω Over the Air αναβαθμίσεων.

Τα συστήματα ADAS του Air αναλυτικά:
Safety:
Blind Spot Display
Cross Traffic Protection
Traffic Sign Recognition
Automatic Emergency Braking
Alerts for distracted or drowsy drivers
Driving:
Traffic Drive-Off Alert
Headlight Assist
Parking:
Pullout Control
Maneuver Comfort Braking
Στα σκαριά έκδοση Performance
Προς τα τέλη του 2021 θα υπάρξει και μια έκδοση Performance η οποία θα εφοδιάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 1.300 ίππων, σύμφωνα με τον CEO και CTO της Lucid, Peter Rawlinson ο οποίος στο παρελθόν ήταν στέλεχος της Tesla και ηγήθηκε μάλιστα της εξέλιξης του Tesla Model S.

Σημείωσε πως η κινητήρια μονάδα του Air είναι 2,5 φορές μικρότερη από την αντίστοιχη του ανταγωνισμού και αυτό έχει ως αποτέλεσμα στο χαμηλότερο βάρος, στους αυξημένους εσωτερικούς χώρους και στην καλύτερη απόδοση του αυτοκίνητου τόσο από άποψη επιδόσεων όσο και αυτονομίας.
Τόνισε μάλιστα πως η τεχνολογία του Lucid Air είναι μακράν καλύτερη από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό όχημα συμπεριλαμβανομένου και του «ηγέτη της κατηγορίας», αναφερόμενος προφανώς στο Model S.