Close

Lilium Aviation: Θέλει να κατασκευάσει hub για ιπτάμενα ταξί στο Ορλάντο

Lillium Aviation / eVTOL vertiport

Lillium Aviation / eVTOL vertiport

Hub για ιπτάμενα ταξί τύπου eVTOL θέλει να κατασκευάσει η γερμανική start-up Lilium Aviation στην πόλη του Ορλάντο.

H Lilium Aviation είναι μια γερμανική start-up με έδρα το Μόναχο που κατασκευάζει ιπτάμενα ταξί τύπου eVTOL (Εlectric Vertical Takeoff and Landing). Πρόσφατα έγινε γνωστό πως στα πλάνα της βρίσκεται η κατασκευή του πρώτου της hub (vertiport το ονομάζει) έκτασης 5.200 τετραγωνικών μέτρων στo Ορλάντο.

Η εταιρεία έχει παρουσιάσει το project στους τοπικούς φορείς ζητώντας μάλιστα φορολογικά κίνητρα. Συγκεκριμένα, ζητά έκπτωση φόρων ύψους 831.250 δολαρίων για μια περίοδο 9 ετών και σε αντάλλαγμα υπόσχεται τη δημιουργία 143 νέων θέσεων εργασίας με υψηλούς μισθούς που κατά μέσο όρο θα φτάνουν τα 66.451 δολάρια, μέχρι τα τέλη του 2025.


Όπως μάλιστα αναφέρει το δημοσίευμα της Orlando Business Journal, το θέμα θα συζητηθεί στο επόμενο ΔΣ και συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες να γίνει αποδεκτό καθώς υπολογίζεται ότι σε βάθος δεκαετίας ο οικονομικός αντίκτυπος που θα έχει η επένδυση στην πόλη θα είναι 1,7 εκατομμυρία δολαρία.

Το Lilium Jet και το vertiport

Στο επίκεντρο της επένδυσης βρίσκεται το Lilium Jet. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος τύπου eVTOL που εφοδιάζεται με 36 ηλεκτρικούς κινητήρες συνολικής απόδοσης 2.000hp. Μπορεί να μεταφέρει 5 επιβάτες συμπεριλαμβανομένου του πιλότου, ενώ με μια πλήρη φόρτιση μπορεί να καλύψει 300 χιλιόμετρα εν πτήσει, με μέγιστη ταχύτητα 300 km/h. To Lilium Jet παρουσιάστηκε το 2019 και στόχος της εταιρείας είναι ξεκινήσει τις εμπορικές πτήσεις το 2025 σε διάφορα δίκτυα που θα αναπτύξει ανά τον κόσμο.

«Στόχος μας είναι να συνδέσουμε τις μεγάλες πόλεις με την περιφέρεια, με οικονομικά προσιτές και πράσινες υψηλής ταχύτητας μεταφορές», αναφέρει μεταξύ άλλων ο εκ των ιδρυτών και CEΟ της εταιρείας, Daniel Wiegand.

Η εταιρεία διατείνεται πως δεν την ενδιαφέρουν οι διαδρομές μικρών αποστάσεων (κάτω των 20 χιλιομέτρων), αλλά εκείνες που για να καλυφθούν με συμβατικά μέσα όπως ΙΧ ή τρένα χρειάζονται κάποιες ώρες. Για παράδειγμα μια διαδρομή από τη Ζυρίχη στο Λουγκάνο με το Lilium Jet μπορεί να καλυφθεί σε 32 λεπτά, ενώ με ΙΧ χρειάζονται 2 ώρες και 26 λεπτά και με τρένο 2 ώρες και 16 λεπτά. Και όσον αφορά στο κόστος, η εταιρεία υπόσχεται ανταγωνιστικές τιμές.

Lillium Aviation / Lilium Jet
Lillium Aviation / Lilium Jet

Τον περασμένο Σεπτέμβρη η Lilium Aviation ήρθε σε συμφωνία με τα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ και της Κολωνίας / Βόννης ώστε να διερευνήσουν πως αυτά τα δύο αεροδρόμια μπορούν να αποτελέσουν κόμβους της εταιρείας σε ένα περιφερειακό δίκτυο αεροπορικής κινητικότητας που εκτείνεται στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία.

Σύμφωνα με τη λεπτομερή μελέτη που έχει εκπονήσει η εταιρεία, η κατασκευή ενός vertiport έκτασης 5.000 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο θα περιλαμβάνει ένα σημείο απογείωσης / προσγείωσης και επτά σημεία στάθμευσης, κοστίζει περί τα 10 εκατομμύρια δολάρια και θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί σε ετήσια βάση 1 με 1,5 εκατομμύρια επιβάτες.

Lillium Aviation / Lilium Jet
Lilium Jet
Lillium Aviation / Lilium Jet
Lilium Jet
Lillium Aviation / Lilium Jet
Lilium Jet

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top