Close

Lexus LS500h 2018: Με αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 (Level 2) [video]

Το νέο Lexus LS500h που παρουσιάστηκε στις 26 Ιουνίου στο Τόκιο από τους γεμάτο υπερηφάνεια ανθρώπους της Toyota Motors (η Lexus αποτελεί την premium μάρκα της Toyota), είναι εξοπλισμένο με συστήματα που υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 (Level 2).

Oι ιθύνοντες της εταιρείας, ωστόσο, παρουσιάζονται διστακτικοί αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσουν τον όρο “αυτόνομη οδήγηση”.

Αντ’ αυτού προτιμούν να μιλούν για “προηγμένης τεχνολογίας οδηγικά βοηθήματα που μπορούν να οδηγήσουν στην αυτοματοποιημένη οδήγηση”.

https://www.youtube.com/watch?v=2CUbj6JNPgk

Δεν θέλουμε οι πελάτες μας να πιστέψουν λανθασμένα ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα ή να επιδείξει υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής εξέλιξης προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας της Toyota, Kiyotaka Ise.

To νέο Lexus διαθέτει το “Lexus CoDrive” που η εταιρεία χαρακτηρίζει ως “Υψηλού Επιπέδου Οδηγική Υποστήριξη”. Αυτό, ενεργοποιεί τον έλεγχο του τιμονιού σύμφωνα με την πρόθεση και τη συνεχή υποστήριξη του οδηγού στις εθνικές οδούς.

Υπάρχουν τρία βασικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού που το καθένα έχει το δικό του ρόλο.

Ας τα δούμε αναλυτικά:

  • Tο “radar cruise control” βοηθά στο να διατηρεί το αυτοκίνητο την απαραίτητη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
  • Το “lane tracing assist” διατηρεί το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας ελέγχοντας το τιμόνι.
  • Το “lane change assist” υποστηρίζει την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας. Το εν λόγω σύστημα παρακολουθεί τι συμβαίνει γύρω από το όχημα και ελέγχει το τιμόνι και την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
  • Το νέο LS500h είναι εφοδιασμένο επίσης, με το προηγμένο Σύστημα Ενεργητικής Ασφαλείας “Lexus Safety System+”, που αποτελεί το πρώτο διαισθητικό σύστημα ανίχνευσης πεζών στον κόσμο με ενεργή κατεύθυνση.

    Με αυτό, αν ένας πεζός ανιχνευθεί στη λωρίδα μπροστά και μία σύγκρουση επίκειται, το LS500h θα φρενάρει αυτόματα και θα κατευθυνθεί γύρω από τον άνθρωπο παραμένοντας στη λωρίδα. Ο οδηγός ειδοποιείται άμεσα μέσω της έγχρωμης οθόνης HUD του αυτοκινήτου.

    Ο συνδυασμός όλων αυτών των συστημάτων τοποθετεί το νέο πολυτελές σεντάν στο Επίπεδο 2 (Level 2) της αυτόνομης οδήγησης, αλλά όπως προαναφέραμε οι άνθρωποι της Toyota αποφεύγουν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον όρο. “Άλλοι κατασκευαστές θα το αποκαλούσαν αυτόνομη οδήγηση”, ανέφερε χαρακτηριστικά ένας εκ των επικεφαλής.

    Απώτερος σκοπός της Toyota στην εξέλιξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης είναι να εκμηδενίσει τα τροχαία δυστυχήματα. Αυτό είναι το μεγάλο της στοίχημα, πάνω σε αυτό δουλεύουν πυρετωδώς οι άνθρωποι της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. “Η μεγαλύτερη προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια”, τόνισε ο Ise.

    Όπως έγινε γνωστό από τους ανθρώπους της Toyota, τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που εξοπλίζουν το Lexus LS500h θα ενσωματωθούν μελλοντικά και στα μικρότερα μοντέλα της Toyota.

    Φουλ αυτόνομα γύρω στο 2020

    Η Toyota Motors θέλει να ξεκινήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων που θα υποστηρίζουν πλήρως αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους ή σε εθνικές οδούς, χωρίς να χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση, γύρω στο 2020.

    Μέχρι τότε οι άνθρωποι της εταιρείας θα συνεχίσουν να αποφεύγουν τον όρο “αυτόνομη οδήγηση”…

    Πηγή

    Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    0 Comments
    scroll to top