Close

Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα: Στόχος το 30% των αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά έως το 2030

Επιδότηση σε πρώτη φάση με 100 εκ. ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Στόχος είναι έως το 2030 το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα να έχει αυξηθεί στο 30%.

Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά  στο μέσο εισόδημα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα.

Τα κίνητρα θα είναι η μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που θα εγκαθίστανται σε αυτές τις περιοχές θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις. Θα έχουν επίσης μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας. Θα έχουν αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες για αυτά θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους προσαυξημένες κατά 15%.

Ο πολίτης που θα αποκτήσει ηλεκτρικό όχημα θα έχει όφελος έως και 2.000 ευρώ το χρόνο από τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα. Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο ενώ θα αναπτυχθούν σε όλη τη χώρα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Σήμερα το 0,3% στην ελλάδα είναι ηλεκτρικά οχήματα και στόχος είναι έως το 2030 το ποσοστό να έχει αυξηθεί στο 30%.
Στην Ελλάδα κυκλοφορούν λιγότερα από 1.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα (0,3%) την ώρα που σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4% -5%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπερνούν το 10%, και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%. Στόχος είναι έως το 2030 το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα να έχει αυξηθεί στο 30%.

Στόχος η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους, ειδικά για την εξυπηρέτηση των ταξί, προβλέπεται να δημιουργηθούν πιάτσες αποκλειστικής χρήσης από ηλεκτροκίνητα ταξί, με τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης.

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα λειτουργεί Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους (αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο), καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής, εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση θα ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο όλες τις πρόσφατες αποφάσεις που έχουν ληφθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα από 2 Αυγούστου 2021 το 33% των προμηθειών λεωφορείων θα πρέπει να είναι «καθαρά», δηλαδή μηδενικών ή μειωμένων ρύπων, ενώ από 1η Ιανουαρίου 2026- το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 47%.

Προς εκπλήρωση αυτού του στόχου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δεσμευτεί για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, μέσω διεθνούς διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα.

Πηγή: 1, 2

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

2 Comments

  1. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ

    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ PLUG IN ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΕΑΝ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 50.000 ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ ΑΛΛΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΕΠΙΠΛΕΩΝ ΕΞΟΠΛΗΣΜΟ ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΥΤΟ , Ο ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΗΝ ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ Η¨ ΟΧΙ, ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΕΑΝ ΕΧΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΤΕΙ ,ΑΛΛΑ ΕΑΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΣΕΤΕΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΕΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

2 Comments
scroll to top