Smart Cities

Ηλεκτρικό τρένο θα κάνει τη διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες, από τις 20 Μαΐου

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, ανακοίνωσε ότι τη Δευτέρα 20 Μαΐου ξεκινά η πρώτη υπηρεσία ηλεκτροκίνητων τρένων που θα μεταφέρει επιβάτες από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.

Τα νέα τρένα του ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καλύψουν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε μόλις τρεις ώρες και 55 λεπτά. Σήμερα η ίδια διαδρομή καλύπτεται σε πέντε ή περισσότερες ώρες, ανάλογα το μεταφορικό μέσο.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης αναμένεται να παρουσιάσει την αύριο τη νέα ηλεκτροκίνητη διπλή σιδηροδρομική γραμμή συνολικού μήκους 450 χιλιομέτρων.

Τα ηλεκτρικά τρένα θα συμπεριληφθούν στο ημερήσιο πρόγραμμα του ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα κάνουν μόνο δύο στάσεις μεταξύ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, στο Λιανοκλάδι και στη Λάρισα, περίπου στο μέσο της διαδρομής μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας.

Η διαδρομή θα εκτελείται αρχικά από τρία τρένα και θα προσφέρει όλες τις απαραίτητες ανέσεις για ένα άνετο ταξίδι, συμπεριλαμβανομένου του WiFi. Στον στόλο θα προστεθούν ακόμη δύο τρένα, τα οποία πρόκειται να φτάσουν πολύ σύντομα από την Ιταλία. Επίσης, τα νέα τρένα Θα είναι παρόμοια με το “Silver Arrow”, μία αμαξοστοιχία που παρουσιάστηκε κατά την έναρξη της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης το 2018.

Υπάρχουν όμως αναφορές στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία ισχυρίζονται ότι η νέα ηλεκτρική γραμμή δεν είναι εντελώς έτοιμη και δεν μπορεί να αντέξει εμπορικά τρένα στο παρόν στάδιο.

Οι ίδιες εκθέσεις καταγγέλλουν ότι η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να σπεύσει να ξεκινήσει τη νέα γραμμή για να παρουσιάσει ένα «εκσυγχρονιστικό» προφίλ μιας διοίκησης που μπορεί να ολοκληρώσει εγκαίρως τα έργα υποδομής.

Η πλήρης ηλεκτροδότηση της σιδηροδρομικής διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης υπήρξε στόχος εδώ και δεκαετίες. Ωστόσο, η πολιτική ανικανότητα του παρελθόντος και τα βεβαίως σκληρά προβλήματα που παρουσιάζει το ορεινό ελληνικό έδαφος, έχουν αφήσει αυτό το ζωτικής σημασίας έργο υποδομής να υστερεί.

Ας ελπίσουμε ότι η αρχή έγινε και πως τελικά η πλήρης κάλυψης του ελληνικού εδάφους με τρένα θα πραγματοποιηθεί στα επόμενα χρόνια.

Πηγή

Χάρης Αναγνωστόπουλος

Πρόσφατα άρθρα

Πιθανή συνεργασία Apple – Rivian: Η τεχνογνωσία από το project Titan στα ηλεκτρικά R2 και R3

Μια συνεργασία μεταξύ της Apple και της κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων Rivian θα μπορούσε να είναι…

07/05/2024

Τύπος ξεγέλασε τα ρομποταξί της Waymo με μπλούζα με το σήμα του ΣΤΟΠ (βίντεο)

Οι εταιρείες που αναπτύσσουν αυτόνομα οχήματα συχνά αναφέρονται στα απροσδόκητα σενάρια που συναντώνται κατά την…

06/05/2024

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.