Close

Ηλεκτρικό τρένο θα κάνει τη διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες, από τις 20 Μαΐου

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, ανακοίνωσε ότι τη Δευτέρα 20 Μαΐου ξεκινά η πρώτη υπηρεσία ηλεκτροκίνητων τρένων που θα μεταφέρει επιβάτες από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.

Τα νέα τρένα του ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καλύψουν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε μόλις τρεις ώρες και 55 λεπτά. Σήμερα η ίδια διαδρομή καλύπτεται σε πέντε ή περισσότερες ώρες, ανάλογα το μεταφορικό μέσο.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης αναμένεται να παρουσιάσει την αύριο τη νέα ηλεκτροκίνητη διπλή σιδηροδρομική γραμμή συνολικού μήκους 450 χιλιομέτρων.

Τα ηλεκτρικά τρένα θα συμπεριληφθούν στο ημερήσιο πρόγραμμα του ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα κάνουν μόνο δύο στάσεις μεταξύ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, στο Λιανοκλάδι και στη Λάρισα, περίπου στο μέσο της διαδρομής μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας.

Η διαδρομή θα εκτελείται αρχικά από τρία τρένα και θα προσφέρει όλες τις απαραίτητες ανέσεις για ένα άνετο ταξίδι, συμπεριλαμβανομένου του WiFi. Στον στόλο θα προστεθούν ακόμη δύο τρένα, τα οποία πρόκειται να φτάσουν πολύ σύντομα από την Ιταλία. Επίσης, τα νέα τρένα Θα είναι παρόμοια με το “Silver Arrow”, μία αμαξοστοιχία που παρουσιάστηκε κατά την έναρξη της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης το 2018.

Υπάρχουν όμως αναφορές στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία ισχυρίζονται ότι η νέα ηλεκτρική γραμμή δεν είναι εντελώς έτοιμη και δεν μπορεί να αντέξει εμπορικά τρένα στο παρόν στάδιο.

Οι ίδιες εκθέσεις καταγγέλλουν ότι η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να σπεύσει να ξεκινήσει τη νέα γραμμή για να παρουσιάσει ένα «εκσυγχρονιστικό» προφίλ μιας διοίκησης που μπορεί να ολοκληρώσει εγκαίρως τα έργα υποδομής.

Η πλήρης ηλεκτροδότηση της σιδηροδρομικής διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης υπήρξε στόχος εδώ και δεκαετίες. Ωστόσο, η πολιτική ανικανότητα του παρελθόντος και τα βεβαίως σκληρά προβλήματα που παρουσιάζει το ορεινό ελληνικό έδαφος, έχουν αφήσει αυτό το ζωτικής σημασίας έργο υποδομής να υστερεί.

Ας ελπίσουμε ότι η αρχή έγινε και πως τελικά η πλήρης κάλυψης του ελληνικού εδάφους με τρένα θα πραγματοποιηθεί στα επόμενα χρόνια.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top