Connected Cars

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή όχημα με υδρογόνο;

Μία μελέτη εξετάζει πόση αποδοτικότητα έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με αυτά που κινούνται με υδρογόνο.

Μπορεί σε επίπεδο μετακίνησης να πηγαίνουμε προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς είναι γνωστό ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον της αυτοκίνησης, όμως υπάρχουν και κάποια άλλα οχήματα, τα οποία έχουν μέλλον σύμφωνα με κάποιες εταιρείες.

Ο λόγος για τα Fuel Cell Vehicles ή εν συνομία FCV, δηλαδή τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου για τη χρήση αποκλειστικά και μόνο υδρογόνου. Τη στιγμή που τα ηλεκτροκίνητα, όμως, είναι συνεχώς σε ανοδική πορεία, υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που στηρίζουν περισσότερο τα FCV.

Έτσι, λοιπόν, προκύπτει μία μελέτη, την οποία παραπέμπει η Volkswagen, που δείχνει πόσο αποδοτικά είναι τα BEV (Battery Electric Vehicle), δηλαδή τα ηλεκτρικά, σε σύγκριση με τα EV.

Όπως φαίνεται από την εν λόγω μελέτη, τα αυτοκίνητα με υδρογόνο είναι λιγότερο αποδοτικά από τα ηλεκτρικά, καθώς έχουν πιο πολύπλοκο σύστημα από αυτά που χρησιμοποιούν απλά μία μπαταρία, με αποτέλεσμα να καταναλώνεται περισσότερη ενέργεια.

Στην περίπτωση των FCV καταναλώνεται μεγάλο ποσό ενέργειας κατά την ηλεκτρόλυση, που είναι η πιο κοινή μέθοδος παροχής ρεύματος.

Μάλιστα, τονίζεται ότι δεν είναι και τόσο αποδοτική η μετατροπή του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια, καθώς χάνεται ένα 55% σε αυτή τη διαδικασία.

Το αποτέλεσμα είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να είναι από 70% έως 90% αποδοτικό, όταν η ηλεκτρική ενέργεια φτάνει στους τροχούς, τη στιγμή που μένει μόνο 25-35% ενέργειας στα οχήματα με κυψέλες καυσίμου. Βέβαια, όπως προαναφέραμε, αρκετοί κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η κίνηση με υδρογόνο έχει μέλλον.

Μερικοί εξ’ αυτών είναι οι Honda, Toyota, Hyundai, οι οποίες έχουν τουλάχιστον ένα FCV στις ΗΠΑ, με τις δύο πρώτες να μη διαθέτουν ούτε ένα ηλεκτρικό μοντέλο επί αμερικανικού εδάφους.

Μάλιστα, στέκονται στα πλεονεκτήματα των FCV, που είναι ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού (απαιτούνται μερικά λεπτά και όχι ώρες) και η μεγάλη αυτονομία, καθώς στις ΗΠΑ προσφέρουν πάνω από 480 χιλιόμετρα, ενώ στην Ευρώπη αυτός ο αριθμός μπορεί να φτάσει μέχρι τα 600 χιλιόμετρα.

Πιο συγκεκριμένα, η Toyota περιμένει να πέσει και η τιμή των οχημάτων με υδρογόνο, εφόσον αυξηθεί η παραγωγή τους, με τη Hyundai επίσης να έχει προσδοκίες ότι ο οικονομικός παράγοντας θα παίξει ρόλο στο μέλλον. Όλα αυτά τη στιγμή που η Honda έχει ξεκινήσει τη συνεργασία με την Isuzu πάνω στην εξέλιξη της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμων.

Τέλος, να σημειωθεί ότι ο συντάκτης της εν λόγω μελέτης πιστεύει πως το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όχι μόνο σε αυτοκίνητα, αλλά και βαρέα οχήματα και βαν μεταφορών και διανομών.

Πηγή

Νίκος Τσιώκος

Πρόσφατα άρθρα

Η Nissan θα λανσάρει ένα νέο ηλεκτρικό SUV τύπου Rogue – Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στην παραγωγή

Ένα νέο ηλεκτρικό crossover SUV, παρόμοιο με το Rogue Sport της Nissan, θα κυκλοφορήσει στις…

21/05/2024

Τesla: Είναι αυτό το εσωτερικό του επερχόμενου «Robotaxi»;

Η Tesla κυκλοφόρησε ένα νέο βίντεο που περιλαμβάνει μερικά πλάνα από ένα εσωτερικό οχήματος που…

21/05/2024

Συμφωνία Audi και SAIC για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων από κοινού – Το πρώτο έρχεται το 2025

Η Audi και η SAIC υπέγραψαν στρατηγικό μνημόνιο για την εμβάθυνση της συνεργασίας τους τον…

20/05/2024

Volvo EX30: Το φθηνότερο ηλεκτρικό της μάρκας έφτασε στην Κίνα

Το φθηνότερο ηλεκτρικό Volvo μέχρι στιγμής κυκλοφόρησε επίσημα στην Κίνα το Σαββατοκύριακο, καθώς η εταιρεία…

20/05/2024

VW και Renault δεν θα αναπτύξουν τελικά μαζί ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η Renault και η Volkswagen έδωσαν τέλος στις συζητήσεις τους για την ανάπτυξη ενός προσιτού…

19/05/2024

Toyota Hilux Pickup: Η παραγωγή του ηλεκτρικού ξεκινά το 2025

Η Toyota δεν πουλά το πιο δημοφιλές pickup της σε όλες τις αγορές και αυτό…

18/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.