Ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή όχημα με υδρογόνο;

Μία μελέτη εξετάζει πόση αποδοτικότητα έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με αυτά που κινούνται με υδρογόνο.

Μπορεί σε επίπεδο μετακίνησης να πηγαίνουμε προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς είναι γνωστό ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον της αυτοκίνησης, όμως υπάρχουν και κάποια άλλα οχήματα, τα οποία έχουν μέλλον σύμφωνα με κάποιες εταιρείες.

Ο λόγος για τα Fuel Cell Vehicles ή εν συνομία FCV, δηλαδή τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου για τη χρήση αποκλειστικά και μόνο υδρογόνου. Τη στιγμή που τα ηλεκτροκίνητα, όμως, είναι συνεχώς σε ανοδική πορεία, υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που στηρίζουν περισσότερο τα FCV.

Έτσι, λοιπόν, προκύπτει μία μελέτη, την οποία παραπέμπει η Volkswagen, που δείχνει πόσο αποδοτικά είναι τα BEV (Battery Electric Vehicle), δηλαδή τα ηλεκτρικά, σε σύγκριση με τα EV.

Όπως φαίνεται από την εν λόγω μελέτη, τα αυτοκίνητα με υδρογόνο είναι λιγότερο αποδοτικά από τα ηλεκτρικά, καθώς έχουν πιο πολύπλοκο σύστημα από αυτά που χρησιμοποιούν απλά μία μπαταρία, με αποτέλεσμα να καταναλώνεται περισσότερη ενέργεια.

Στην περίπτωση των FCV καταναλώνεται μεγάλο ποσό ενέργειας κατά την ηλεκτρόλυση, που είναι η πιο κοινή μέθοδος παροχής ρεύματος.

Μάλιστα, τονίζεται ότι δεν είναι και τόσο αποδοτική η μετατροπή του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια, καθώς χάνεται ένα 55% σε αυτή τη διαδικασία.

Το αποτέλεσμα είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να είναι από 70% έως 90% αποδοτικό, όταν η ηλεκτρική ενέργεια φτάνει στους τροχούς, τη στιγμή που μένει μόνο 25-35% ενέργειας στα οχήματα με κυψέλες καυσίμου. Βέβαια, όπως προαναφέραμε, αρκετοί κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η κίνηση με υδρογόνο έχει μέλλον.

Μερικοί εξ’ αυτών είναι οι Honda, Toyota, Hyundai, οι οποίες έχουν τουλάχιστον ένα FCV στις ΗΠΑ, με τις δύο πρώτες να μη διαθέτουν ούτε ένα ηλεκτρικό μοντέλο επί αμερικανικού εδάφους.

Μάλιστα, στέκονται στα πλεονεκτήματα των FCV, που είναι ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού (απαιτούνται μερικά λεπτά και όχι ώρες) και η μεγάλη αυτονομία, καθώς στις ΗΠΑ προσφέρουν πάνω από 480 χιλιόμετρα, ενώ στην Ευρώπη αυτός ο αριθμός μπορεί να φτάσει μέχρι τα 600 χιλιόμετρα.

Πιο συγκεκριμένα, η Toyota περιμένει να πέσει και η τιμή των οχημάτων με υδρογόνο, εφόσον αυξηθεί η παραγωγή τους, με τη Hyundai επίσης να έχει προσδοκίες ότι ο οικονομικός παράγοντας θα παίξει ρόλο στο μέλλον. Όλα αυτά τη στιγμή που η Honda έχει ξεκινήσει τη συνεργασία με την Isuzu πάνω στην εξέλιξη της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμων.

Τέλος, να σημειωθεί ότι ο συντάκτης της εν λόγω μελέτης πιστεύει πως το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όχι μόνο σε αυτοκίνητα, αλλά και βαρέα οχήματα και βαν μεταφορών και διανομών.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *