Δοκιμές αυτόνομων φορτηγών πραγματοποιεί η Hyundai σε δρόμους στην Κορέα. Πρόσφατα η εταιρεία πραγματοποίησε επίδειξη με ένα Hyundai Xcient semi truck, το οποίο κατάφερε να διανύσει μόνο του 40 χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο της χώρας.
Η δοκιμαστική επίδειξη πραγματοποιήθηκε μόνο μια φορά αλλά η Hyundai ευελπιστεί στην ανάπτυξη τεχνολογίας πλήρους αυτόνομης οδήγησης, η οποία θεωρεί ότι θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των μεταφορών και την ασφάλεια των δρόμων.
Σύμφωνα με την κορεάτικη κατασκευάστρια, το δοκιμαστικό φορτηγό είχε σύστημα για αυτονομία επιπέδου 3. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να ελέγχει το τιμόνι, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα φρένα. Μπορεί να πραγματοποιεί επίσης διάφορες μανούβρες στην κίνηση χωρίς να χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση. Όμως, η εν λόγω αυτονομία επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση υπό συγκεκριμένες συνθήκες, συνήθως στη διάρκεια οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους.
Το δοκιμαστικό ημιφορτηγό ήταν εξοπλισμένο με τρεις εμπρόσθιες και πλευρικές-οπίσθιες κάμερες, δύο εμπρόσθια κι οπίσθια ραντάρ και τρία Lidar τοποθετημένα στο μπροστινό και στο πλάγιο μέρος του οχήματος. Τα δεδομένα από τους αισθητήρες συγκρίνονταν με χάρτες υψηλής ανάλυσης, τα οποία επέτρεπαν στο όχημα να προσανατολίζεται και να λαμβάνει αποφάσεις.
Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε σε έναν αυτοκινητόδρομο, στον οποίο έχει παρατηρηθεί ιδιαίτερη κίνηση από φορτηγά που μεταφέρουν οχήματα και τοπικά προϊόντα προς εξαγωγή. Το Xcient που έχει χωρητικότητα 40 τόνων διένυσε την απόσταση των 40 χιλιομέτρων σε μία ώρα με ταχύτητα 90 χλμ/ώρα.
Η Hyundai ευελπιστεί να φέρει στους δρόμους φορτηγά με μεγαλύτερη αυτονομία μέχρι το 2020.
Πολλές εταιρείες δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα αυτόνομα φορτηγά καθώς θεωρούν ότι είναι ευκολότερο να επιτευχθεί η αυτονομία επειδή οι διαδρομές που πραγματοποιούν είναι πιο απλές και προβλέψιμες (συνήθως σε αυτοκινητόδρομο χωρίς κίνηση) απ’ότι των αυτοκινήτων. Παρόλα αυτά, η Uber αποφάσισε πρόσφατα να εγκαταλείψει τα αυτόνομα φορτηγά και να εστιάσει μόνο στα αυτοκίνητα.